تندرست

مکمل گینرها چیست

تندرست

مکمل گینرها چیست

بررسی مصرف گینرها در ورزش

گینرها انواعی پر طرفدار از مکمل‌های ورزشی و بدنسازی هستند که مصرف آنها سبب افزایش وزن بدن خواهد شد. گینر از عبارت انگلیسی«Weight Gainer» به معنی افزایش دهندۀ وزن گرفته شده است.

همانطور که از واژه مکمل می‌توان فهمید،گینرها نیز مانند دیگر انواع مکمل ورزشی تکمیل کننده غذا هستند و هرگز به طور کامل جای غذا را نمی‌گیرند ولی تغذیه ورزشکاران را بهبود می‌بخشند و فواید زیادی برای آنها در پی دارند که در ادامه، بیشتر به این فواید می‌پردازیم.

گینرها جزو محبوب ترین مکمل های ورزشی برای ورزشکاران مبتدی هستند

در مورد استفاده از مکمل های ورزشی، یک ورزشکار در قدم اول باید اشراف کافی به  تغذیه ورزشی داشته و تحت نظر یک متخصص تغذیه ورزشی فعالیت کند سپس در قدم بعدی به مصرف مکمل هایی چون گینر روی بیاورد تا به بهترین نتایج ممکن برسد.

 

اهمیت برنامه ریزی غذایی در ورزش

 

اهمیت برنامه ریزی غذایی در ورزش

امروزه ورزشکاران، چه در ورزش های انفرادی و چه ورزش های تیمی نیاز به آگاهی کافی از باید و نباید های تغذیه ای دارند تا تغذیه ای منظم و متناسب با فعالیت ورزشی خود را داشته باشند  به همین دلیل، امروزه دانش تغذیه ورزشی بیش از هر زمان دیگری توسعه یافته است،

اطلاعات لازم برای تغذیه درست ورزشی توسط مشاوران تغذیه در اختیار ورزشکاران، مخصوصا ورزشکاران حرفه ای قرار می‌گیرد و ورزشکاران در بسیاری از رشته های ورزشی، یک برنامه غذایی مشخص دارند که نباید از آن تخطی کنند در غیر این صورت در فضای سنگین رقابت اگر یک ورزشکار در زمینه تغذیه، برنامه ریزی درستی نداشته باشد نمی‌تواند موفقیت چندانی کسب کند.

 

گینر بدنسازی، منابعی برای کالری بیشتر
 

تولیدکنندگانِ گینرها در سالهای اخیر تا حدود زیادی این مکمل ها را اصلاح کرده و ارتقا دادند به گونه ای که انواع اصلی امروزی، عوارض مکمل های قدیمی را برای ورزشکاران ندارند.

در گذشته گینرها صرفا از قند و چربی ساخته می‌شدند که مصرف آنها چندان برای سلامتی مفید نبود ولی امروزه گینرها متنوع تر از سابق شده اند و در ساخت این مکمل ها از ترکیبی از کربوهیدراتها، پروتئینها و کراتین و اسیدهای چرب و ویتامین ها استفاده می‌شود.

گینر، انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی سنگین را برای ورزشکاران تامین می‌کند

 

مکمل های گینر به دلیلِ ارائه کالری زیاد به مصرف کنندگان باعث افزایش وزن در آنها می‌شود که این ویژگی به میزان بالای کربوهیدرات ها و پروتئین های مکمل برمی‌گردد.

به دلیل کالری بالای این نوع مکمل، مصرف آنها باید همراه با فعالیت ورزشی کافی باشد زیرا در غیر این صورت بافت چربی بدن را افزایش می‌دهند و ممکن است باعث چاقی موضعی شوند.

 

گینر بدنسازی، منابعی برای کالری بیشتر

 

چه کسانی می‌توانند  گینر مصرف کنند؟

  • بدنسازها و وزنه برداران

مکمل گینر برای بدنساز ها و وزنه برداران در مراحل عضله سازی مناسب است ولی  در افراد  بی تحرک و غیر ورزشکار یا حتی ورزشکارانی که به مصرف درست و به اندازۀ گینر اشراف کافی ندارند ممکن است باعث مشکلاتی چون چاقی شود و تناسب اندام آنها را از بین ببرد.

 بدنسازهای تازه کار، درصد بزرگی از مشتریان مکمل های گینر را می‌سازند زیرا این افراد بعد از عبور از مراحل اولیه بدنسازی وارد فاز عضله سازی می‌شوند و گینرها جزو بهترین مکمل ها برای این افراد هستند زیرا مکمل گینر به مقدار کافی کربوهیدرات های انرژی زا  و پروتئین دارد و نیاز ورزشکار به مصرف بالای مواد غذایی و پرخوری را از بین می‌برد.

 

  • ورزشکاران سایر رشته های ورزشی

ورزشکاران بسیاری از ورزش های انفرادی که در کنار تمرینات خود، چند روز در هفته تمرینات بدنسازی نیز دارند و همچنین افرادی که مشکل یا ضعف در توده عضلات دارند صرف نظر از رشته ورزشی خود می‌توانند از گینرها استفاده کنند.

مثلا استفاده فوتبالیست ها و به ویژه مدافعین،  انواع کشتی گیرها، بوکسورها، بسکتبالیست ها، دونده های دو سرعت و ورزشکاران تمام رشته هایی که به  توده عضلانی و قدرت بدنی کافی نیاز دارند می‌توانند به صورت دوره ای از گینرها استفاده کنند.

مکمل گینر به صورت دوره ای توسط ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی، قابل مصرف است

 

چه کسانی می‌توانند  گینر مصرف کنند؟

 

  • ورزشکارانی که به دنبال حفظ وزن هستند

برخی از ورزشکاران هدفی غیر از انرژی گرفتن یا بالا بردن وزن را در استفاده از گینرها دنبال می‌کنند این ورزشکاران به دنبال حفظ وزن خود هستند مثلا در برخی از ورزش ها مثل کشتی یا بسیاری از ورزش های رزمی وزن ورزشکار، مشخص می‌کند که با چه حریف‌هایی طرف خواهد بود.

اگر قبل از مسابقات ورزشکار به هر دلیلی دچار کاهش وزن شود شاید شانس خود را برای شرکت در مسابقات از دست بدهد به همین دلیل استفاده از گینر می‌تواند خطر بروز مشکلات مشابه را برطرف کند و ورزشکار با مصرف کنترل شدۀ گینر وزن خود را حفظ کند.

 

  • افراد لاغر اندام و افراد با متابولیسم بالا

برخی از افراد، کالری بیشتری نسبت به افراد عادی مصرف می‌کنند و اصطلاحا میزان سوخت و ساز بدن آنها بالاست. این افراد به مواد غذایی و کالری بیشتری نیاز دارند و به دلیل اینکه شاید این مقدار منابع انرژی در وعده های غذایی روزمره وجود نداشته باشد.

معمولا این افراد لاغر اندام و ضعیف هستند پس گاها بنا به تجویز پزشک، افراد مذکور به مصرف گینرها توصیه می‌شوند چون این مکمل های ورزشی کمبود غذایی افراد مذکور را تا حد زیادی جبران می‌کنند و وضعیت وزن و جثه افراد نیز بعد از مدتی پیشرفت خواهد کرد.

 پس افرادی که بدن آنها سوخت و ساز بالایی دارد می‌توانند تحت نظر پزشک شروع به مصرف یک مکمل گینر مناسب کنند و همگام با مصرف آن یک برنامه ورزشی منظم را نیز در پیش گیرند تا مشکل آنها تا حدود زیادی برطرف شود.

افرادی که سوخت و ساز بدنشان بالاست جزو کسانی هستند که می‌توانند از مصرف گینرها نتیجه بگیرند

 

افراد لاغر اندام و افراد با متابولیسم بالا

 

تفاوت گینرها با مکمل های پروتئینی

  • انرژی زایی بیشتر

گینرها همانطور که گفتیم مقدار زیادی کالری دارند و مصرف میزان مشابه از گینر نسبت به یک مکمل پروتئینی، چندین برابر انرژی و کالری بیشتر تولید می‌کند به همین دلیل می‌توان از گینرها  برای تمرینات سنگینِ ورزشی همچون انواع تمرینات وزنه برداری استفاده کرد در حالی که یک مکمل پروتئینی مثل «پروتئین وی» انرژی کافی، برای این نوع از فعالیت ها را ندارد.

 

  • افزایش دهنده سریع وزن

اگرچه عملکرد گینر به عوامل متعددی همچون استعداد بدن مصرف کننده، میزان فعالیت ورزشی، میزان مصرف و مواردی مشابه بستگی دارد ولی به طور کلی در بسیاری از افراد، مصرف یک گینر مناسب می‌تواند هفته ای یکی دو کیلو افزایش وزن ایجاد کند که این مقدار، افزایش وزنِ سریع محسوب می‌شود.

 مکمل های پروتئین وی حتی اگر به مقدار زیاد هم مصرف شوند نمی‌تواند سبب افزایش وزنِ سریع شوند به همین دلیل برخی از ورزشکاران مکمل هایی مثل پروتئین وی را ترجیح می‌دهند زیرا این مکمل ها مانند گینرها سبب افزایش وزن سریع و چاقی نمی شوند.

 

  • تاثیر بیشتر برای عضله سازی

  اگر  گینرها را برای عضله سازی استفاده می‌کنید باید بدانید که این مکمل ها حاوی مقادیر مناسبی کراتین، ویتامین و مواد معدنی‌هستند. کراتین موجود در گینر، ذخیرۀ انرژیِ ماهیچه ها را افزایش می‌دهد و به علاوه باعث ترشح بیشتر هورمون های رشد می‌شود که این هورمون ها نیز به فرایند عضله سازی سرعت می بخشند.

ثابت شده که تاثیر مصرف گینر بر عضله سازی بیشتر از مکمل های پروتئینی است چون به طور کلی مصرف گینرها اگر با تمرینات ورزشی مناسب همراه باشد موجب افزایش همزمان حجم عضلات و وزن بدن می‌شود ولی یک مکمل پروتئین وی بیشتر حجم دهنده است تا افزاینده وزن.

مقایسه تفاوت های بین مکمل گینر با پروتئین وی در بین ورزشکاران رایج است

 

 

تاثیر بیشتر برای عضله سازی  توسط مکمل گینر

گینر نسبت به مکمل پروتئین وی، مقدار پایین تری پروتئین دارد ولی میزان کربوهیدرات و چربی گینر بیشتر است به همین دلیل است که یک گینر، بیش از یک مکمل پروتئینی، انرژی زا و افزاینده وزن است. 

تحقیقات نشان میدهد که مصرف گینرها خطر آسیب دیدگی به عضلات را کاهش می‌دهد زیرا یک ورزشکار با مصرف گینر به طور همزمان کربوهیدرات و پروتئین مصرف می‌کند و مصرف همزمان این دو ماده، کاهش دهنده  خطر آسیب دیدگی به عضلات خواهد بود.

 

انواع گینر

میزان پروتئین در همه انواع گینر پایین نیست بلکه امروزه دو نوع کلی از گینر وجود دارد:

 

1)گینر عضله ساز یا حجم دهنده(مس)

این نوع از گینرها مقدار پروتئین بالایی دارند و در فرایند عضله سازی بسیار مفید عمل می‌کنند زیرا که یکی از مواد اصلی مورد نیاز برای عضله سازی در ورزشکاران، پروتئین و انواع اسیدهای آمینه است که گینرهای عضله ساز از این جهت نیاز ورزشکاران را به طور کامل تامین می‌کنند.

 

گینر عضله ساز یا حجم دهنده(مس)

 

2)  گینر افزایش وزن(گین)

 میزان کربوهیدرات و چربی آن بالاست و بیشتر برای بالا بردن وزن کلی بدن مناسب است البته این نوع گینر توده عضلانی بدن  را نیز افزایش می دهد ولی بیشتر به عنوان یک مکمل و انرژی زا و افزایش دهندۀ وزن شناخته شده است. این نوع از گینرها مناسب افراد عادی هستند که نیاز به افزایش وزن داشته و به طور کل نیاز به چاق شدن دارند.

امروزه دو نوع مکمل گینر رایج وجود دارد که عبارتند از گینر افزایش وزن و گینر عضله ساز

 

بسته به نیاز خود، می‌توانید از هر یک از دو نوع غالبِ گینر استفاده کنید برای اینکه بدانید کدام نوع از گینرها مناسب شماست می توانید از افراد مطلع و مربیان تغذیۀ ورزشی که در زمینه مکمل های بدنسازی تبحر کافی دارند کمک بگیرید.

 

بهترین زمان ها برای مصرف گینر

 

همان طور که گفتیم هدف از مصرف گینرها می تواند متفاوت باشد و برای رسیدن به هر کدام از اهداف باید در زمانی مشخص، گینرها را مصرف کنید  به طور کلی بهترین زمان های مصرف گینرها به شرح زیر:

۱) بعد از تمرین

یکی از رایج ترین زمان های مصرف گینرها بلافاصله بعد از اتمام تمرینات ورزشی است در این تایم اگر اقدام به مصرف گینر کنید کار شما بیشتر جنبه ریکاوری خواهد داشت زیرا بعد از انجام تمرینات، ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها کاهش یافته است و ممکن است احساس خستگی و یا درد در عضلات داشته باشید و ریکاوری یعنی بهبود یافتن این علایمِ ناخواسته ناشی از تمرینات ورزشی.

نکته دیگر در این رابطه این است که به دلیل بالا بودن فعالیت ورزشیِ ورزشکار ممکن است تا حدودی، وزن نیز از دست داده باشد که در این صورت نیز جبران وزنِ از دست رفت با مصرف گینر، نوعی از ریکاوری محسوب می‌شود.‌

۲) قبل از تمرین

اگر قبل از تمرین، گینر مصرف کنید مکمل، نقش نیروزا خواهد داشت و انرژی مورد نیاز ورزشکار برای انجام تمرین، تامین خواهد شد و دیگر دچار کمبود انرژی نخواهد شد به علاوه اگر ورزشکار قبل از تمرین،گینر مصرف کند نیازی به مصرف سایر مکمل های کربوهیدرات نخواهد داشت.

بسته به نوع گینر و هدف از مصرف آن، زمان و وعده های مصرف گینر ممکن است متفاوت باشند

۳) در هنگام بیدار  شدن در صبح

یکی دیگر  از  زمان هایی که بسیاری از ورزشکاران، گینر مصرف می‌کنند بعد از بیدار شدن در صبح است این نوع مصرف گینر، بیشتر برای عضله سازی خواهد بود زیرا در ابتدای صبح جذب پروتئین در بدن، بیش از سایر زمانهاست و اگر فرد از یک گینر عضله ساز استفاده کند که مقدار پروتئین خوبی دارد سرعت عضله سازی ورزشکار بهبود قابل ملاحظه ای می یابد.

4)قبل از خواب

برخی از ورزشکاران قبل از خواب نیز یک دوز از گینر را مصرف می‌کنند زیرا در هنگام خواب هم بدن از ذخایر پروتئین مصرف می‌کند و برای اینکه ورزشکار با کمبود این ذخایر مواجه نشود می‌تواند قبل از خواب با خوردن گینر، پروتئین در دسترس بدن را افزایش دهد.

 

مصرف گینر همراه با شیر

بسیاری از ورزشکاران، مکمل گینر را به جای آب با شیر قاطی می‌کنند و مصرف می‌کنند، گفته می‌شود که این کار نه تنها هیچ زیانی ندارد بلکه موجب استفادۀ بیشتر ورزشکار از پروتئین و لاکتوز موجود در شیر نیز می‌شود و حتی مزه مکمل نیز بهتر و خوشایندتر خواهد شد.

 پس می‌توانید در هنگام مصرف مکمل مذکور مخصوصا در هنگام شب، آن را با شیر قاطی کنید. در انتها باید متذکر شد که مصرف گینر همراه شیر این مکمل را دیر جذب کرده که مطلوب شب هنگام می باشد، در طول روز بهتر است گینرها با آب میل شوند.

 

 

مصرف گینر همراه کراتین

 

برخی از ورزشکاران، مکمل کراتین را به همراه گینر مصرف می‌کنند که گفته می‌شود مصرف این دو نوع مکمل در کنار یکدیگر ایراد خاصی ندارد و حتی مکمل های نامبرده می‌تواند تا حدودی کار یکدیگر را تکمیل کنند و برای ورزشکاران، مفید تر واقع شوند البته نوع گینری که با کراتین مصرف می‌شود باید از نوع گینر عضله ساز باشد.

در بین ورزشکاران، مصرف گینر همراه با کراتین رایج است

 

مصرف گینر بدون ورزش کردن

همانطور که گفتیم مصرف گینر موجب افزایش وزن خواهد شد و توصیه نمی شود بدون انجام ورزش، مصرف شود زیرا موجب چاقی موضعی می‌شود و تناسب اندام افراد را کاهش خواهد داد پس حتی افرادی که وزن پایینی دارند و لاغر هستند اگر تمایل به مصرف گینر دارند باید در کنار آن، ورزش کنند و گینر را به عنوان یک داروی چاقی مصرف نکنند.

 

مصرف گینر برای گیاهخواران

برخی از افراد به دلیل آلرژی یا داشتن هر نوع مشکل دیگر با پروتئین های جانوری، به گیاهخواری روی می‌آورند و گیاهخواری در این نوع افراد اجباری است این گونه افراد در مصرف گینرها نیز باید دقت کافی داشته باشند.

زیرا این مکمل ها بسته به نوع مکمل، مقادیر متفاوتی پروتئین دارند که ممکن است موجب بروز مجدد ناراحتی افراد نامبرده شوند حتی برخی از مشاوران تغذیۀ ورزشی، به طور کلی مصرف گینرها را برای گیاهخواران توصیه نمی‌کنند.

 

مصرف گینر همراه کراتین

 

عوارض جانبی ناشی از مصرف مکمل گینر

۱) مشکلات گوارشی

در اکثر منابع موجود در اینترنت تنها یک عارضه برای مکمل های گینر ذکر شده است و آن هم مشکلات گوارشی است به این صورت که در صورت مصرف بیش از حدِ این نوع مکمل ها برخی از مشکلات گوارشی در افراد ظاهر می‌شود که اغلب آنها با تعدیل مصرف مکمل خود به خود برطرف می شوند.

در برخی از افراد نیز عوارض گوارشی به دلیل حجم مصرف نیست بلکه طولانی شدن زمان مصرفِ مکمل سبب بروز عوارض گوارش می‌شود در این افراد نیز می‌توان برای مدتی مصرف گینر را متوقف کرد تا عوارض نامبرده برطرف شوند.

سوء مصرف مکمل گینر در برخی از ورزشکاران منجر به بروز مشکلات گوارشی می‌شود

۲) چاقی

چاقی و اضافه وزن را نیز می‌توان به عنوان یکی از عوارض مصرف گینر ها در نظر گرفت البته اگر اضافه وزن به شکل موضعی یا چاقیِ بیش از حد بروز کند.

خود چاقی باعث مشکلات سلامتی مختلفی می‌شود پس سعی کنید اگر از گینرها استفاده می کنید طبق دستورالعمل نوشته شده روی خود مکمل آن را مصرف کنید و یا از افراد متخصص در این زمینه، مشاوره بگیرید تا دچار سوء مصرف این نوع مکمل نشوید.

        ۳) تشدید بیماری های کبدی

افرادی که مشکلات کبدی دارند بهتر از مکمل های گینر و دیگر مکمل های حاوی پروتئین را مصرف نکنند زیرا این پروتئین ها از کبد عبور می‌کنند و اگر کبد شخص بیمار باشد استفاده از مکمل های پروتئین دار می‌تواند مشکلات کبدی را تشدید کند.

البته عوارض احتمالی گینرها به مراتب کمتر از انواع دیگر مکمل پروتئینی است ولی به هر حال شرط احتیاط است که قبل از مصرف این مکمل ها وضعیت سلامت کبد و کلیه های خود را بررسی نمایید.

اگر همراه با مصرف گینر، میزان آب بیشتری بنوشید هرگونه عوارض احتمالی ناشی از مصرف این نوع مکمل ها را کاهش خواهید داد نوشیدن آب به همراه دیگر انواع مکمل های ورزشی نیز برای کاهش عوارض احتمالی توصیه می‌شود.

۴) تشدید مشکلات بیماران قلبی

افزایش  سریع وزنِ ناشی از مصرف گینرها می‌تواند فشار بیشتری را به قلب وارد کند پس توصیه می‌شود افرادی که هر گونه ناراحتی قلبی دارند در مورد مصرف گینرها احتیاط بیشتری داشته باشند.

استفاده از گینر ها برای افراد مبتلا به ناراحتی های قلبی توصیه نمی‌شود

نکات مهم در مورد خرید مکمل های گینر

  • اورجینال بودن مکمل گینر و قیمت منصفانه

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد این است که مکمل گینرِ اورجینال را از کجا تهیه کنند که دچار اشتباه نشوند و سلامت خود را با خرید و مصرف مکمل های تقلبی به خطر نیندازند.

یک راه حل برای اطمینان یافتن بیشتر، خرید داروخانه ای گینر است زیرا  داروخانه ها تحت نظارتِ بهداشت هستند و اگر مکمل ورزشی از آنها خریداری شود احتمال اینکه مکمل، تقلبی باشد بسیار پایین است البته با توجه به اینکه داروخانه ها، بیشتر از مجاری قانونی اقدام به واردات مکمل می‌کنند در بسیاری از موارد قیمت مکمل داروخانه ای برای مشتریان گران تر تمام خواهد شد.

پس اگر بتوانید در عین یافتن یک مرکز قابل اعتمادِ فروش مکمل های ورزشی این مکمل ها را با قیمتی مناسب تر خریداری کنید مطمئنا در خرید، موفق تر عمل کرده اید به همین دلیل برخی سایت های معتبر برای رفاه حال مشتریان،  در حال فروش انواع مکمل گینر با قیمت های منصفانه هستند.برای مشورت و خرید انواع مختلف گینرها می توانید به وبسایت تندرست مراجه کنید.

 

اورجینال بودن مکمل گینر و قیمت منصفانه

  • طعم مکمل گینر

یکی از مواردی که برای ورزشکاران اهمیت دارد طعم محصول است زیرا برخی از مکمل ها طعم چندان خوشایندی ندارند و ورزشکار به مرور زمان رغبت خود را برای اتمام دوره مصرف مکمل از دست می‌دهد پس باید قبل از خرید مکمل های گینر نیز در این مورد از فروشنده یا سایر مشتریان محصول، سوال کنید تا محصولی را خرید کنید که از لحاظ طعم و مزه نیز رضایت شما را جلب کند.

این نکته شاید در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد ولی به دلیل تکرار زیاد و نیاز به مصرف منظم محصول اگر مزه آن مناسب نباشد بعد از مدتی حالتی دافعه برای شما خواهد داشت و ممکن است مصرف مکمل را متوقف کنید.

در خرید انواع گینر اصل به طعم مکمل نیز دقت کنید

 

ساخت خانگی مکمل های گینر

هر چند اگر به فروشگاه های معتبر مکمل های ورزشی مراجعه کنید می‌توانید با قیمت های منصفانه و مناسب اقدام به خرید انواع مکمل گینر کنید ولی برخی افراد فکر می‌کنند به دلیل وضعیت اقتصادی جامعه شاید بهتر باشد به روش های خانگی، برای ساخت مکمل های گینر روی بیاورند برای این کار می‌توان مواد اصلی تشکیل دهنده این مکمل ها را خریداری کرده و با هم مخلوط کنید.

یک روش رایج برای ساخت خانگی مکمل گینر خرید پودر پروتئین، پودر جو و کره بادام زمینی از سوپرمارکت ها و سپس مخلوط کردن آنها به مقدار دلخواه با یکدیگر است با این کار یک مکمل گینر خانگی را ساخته اید که تا حدودی می تواند کار شما را راه بیندازد.

 

اورجینال بودن مکمل گینر و قیمت منصفانه

 

سخن پایانی

در مورد مصرف مکمل های ورزشیِ مختلف اولین نکته ای که افراد باید به آن توجه کنند پرهیز از مصرف خودسرانه است زیرا شاید بدن فرد، مناسبِ یک مکمل خاص نباشد و اصلا فرد نیازی به مصرف آن مکمل نداشته باشد.

پس اگر تحت نظر یک پزشک یا مشاور ورزشیِ با تجربه، شروع به انتخاب و مصرف مکمل ورزشی کنید طبیعی است که بسیاری از مشکلات احتمالی بعدی را برای خود حذف خواهید کرد موضوع بعدی در مورد مکمل های ورزشی، انتخاب و تشخیص انواع اصلی و با کیفیت است زیرا مصرف محصولات تقلبی، احتمال بروز هرگونه مشکل سلامتی را برای فرد مصرف کننده ایجاد می‌کنند.

سلامتی افراد با ارزش ترین دارایی آنهاست پس باید ورزشکاران در این زمینه دقت بسیار زیادی داشته باشند.

موضوع بعدی به مصرف درست مکمل بر می گردد زیرا حتی اگر محصول درست و اصلی به صورت نامنظم یا به صورت افراطی مصرف شود فرد با عوارض سوء مصرف مکمل روبرو خواهد شد و ممکن است به سلامتی خود آسیب بزند.

سوء مصرف مکمل های گینر، یکی از بزرگترین دلایل بروز  مشکلات گوارشی در مصرف کنندگان این دسته از مکمل ها است

نباید فراموش کنید که مکمل ها نیاز ورزشکاران را به تغذیه سالم رفع نمی‌کنند و باید در کنار غذا مصرف شوند اگر به جای غذا از مکمل استفاده شود بدن ورزشکار در مورد برخی از مواد مورد نیاز خود که در مکمل وجود ندارد دچار کمبود خواهد شد که بعدها مشکلاتی جدید برای سلامت فرد ایجاد خواهد شد پس باید افراد به واسطه استفاده از مکمل هایی همچون گینرها  مصرف وعده های غذایی سالم و کافی را فراموش نکنند.

 

 

2021-07-26 19:38:45


بازدید: 2285

محصولات مرتبط

%13 گینر سوپر سایز آپکس
2,070,000 تومان 1,800,000 تومان موجود
گین آپ کارن
870,000 تومان موجود
%8 پرو مس گینر فارماتک
2,824,000 تومان 2,590,000 تومان موجود
0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel