تفاوت مکمل پروتئین وی و گینر

تفاوت مکمل پروتئین وی و گینر

این روزها داشتن فرم بدنی مناسب و ایده آل به یکی از دغدغه های اصلی افراد مختلف و ورزشکاران تبدیل شده است که این امر از طریق مختلف و روش های گوناگون امکان پذیر و میسر است.
بدون شک همانطور که می دانید، در کنار ورزش اصولی و تغذیه مناسب، مصرف مکمل ها و انتخاب درست آن ها تاثیر بسزایی در رسیدن به این هدف خواهد داشت اما وجود تفاوت های زیاد میان گینر ها و مکمل های پروتئین وی، باعث شده تا خرید آن ها برای افراد مختلف کمی سخت و گیج کننده به نظر برسد.
ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل تفاوت میان این مکمل بدنسازی را برای شما شرح دهیم تا در صورت نیاز بتوانید از آن کمک بگیرید.


آشنایی با مکمل پروتئین وی


پروتئین وی یکی از اصلی ترین پروتئین های موجود در شیر می باشد که سهم زیادی از ارزش غذایی بالای آن را تشکیل داده است. از همین رو از شکل ایزوله شده آن در تهیه بسیاری از مکمل های ورزشی استفاده می شود.
پروتیین وی دارای ۹ آمینو اسید ضروری برای بدن است و به علت آن که مقادیر بالایی از اسید آمینه لوسین را در خود جای داده است، مصرف آن در افزایش حجم عضلات و ماهیچه ها تاثیر چشم گیری دارد. در این بین پروتئین وی کاله یکی از بهترین برند های بازار می باشد.


اثرات مصرف پروتئین وی چیست؟


احتمالا برای شما هم این سوال  پیش آمده باشد که مصرف پروتئین وی چه تاثیری روی بدن خواهد داشت. از جمله مهم ترین مزایای مصرف این مکمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تامین کننده نیاز روزانه بدن به پروتئین 
  • کمک به تثبیت وزن به خصوص در افرادی با بیماری های مانند ایدز
  • بالا بردن قدرت بدنی
  • کمک به روند کاهش وزن
  • افزایش حجم و اندازه عضلات و کمک به ساخت بافت عضلانی جدید
  • پیشگیری و کاهش ریسک ابتلا به سرطان پروستات
  • تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از شدید شدن بیماری های آسم، فشار خون، بیماری های قلبی و..
  • کاهش کلسترول خون
  • و..

 

 

آشنایی با مکمل گینر


پیش از آن که بخواهیم تفاوت بین گینر و مکمل پروتئین وی را توضیح دهیم، بهتر است که با ماهیت این مکمل ها آشنا شوید.
احتمال می دهیم که شما هم بارها افرادی را دیده اید که برخلاف مصرف بالای مواد غذایی، نمی توانند به آسانی وزن خود را افزایش دهند و بدن لاغری دارند.
این افراد به اصطلاح با عنوان "اکتومورف" شناخته می شوند و برای اینکه بتوانند وزن بدن خود را افزایش دهند به گینر ها نیاز خواهند داشت.
این افراد معمولا به دلایل مختلفی مانند مشکلات گوارشی، بیماری های ژنتیکی و.. نمی توانند انرژی و مواد موجود در مواد غذایی را به طور کامل مصرف کنند. بنابراین باید از راه های دیگری مانند مصرف مکمل ها کمک بگیرند.
در حقیقت مکمل گینر دقیقا برای این افراد طراحی شده و به آن ها کمک می کند تا بتوانند مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنند.

همچنین ورزشکارانی که اصطلاحا به آنها "هارد گینر" گفته می شود و به سختی عضله سازی می کنند، نیز می توانند از مکمل های گینر استفاده نمایند.


انواع مکمل گینر


موردی که باید به آن دقت کنید این است که گینر معمولا با توجه به موادی که در آن ها به کار رفته، به دو گروه گینر های افزایش حجم یا عضله ساز، و گینرهای افزایش وزن تقسیم می شوند.
هر کدام از این موارد با توجه به نامی که دارند برای موارد مختلفی مصرف شده و فرد می تواند با توجه به نیازش از میان آن ها انتخاب کند.


گینرها از چه موادی تشکیل شده اند؟


همانطور که پیش از این گفتیم؛ مکمل گینر می تواند باعث افزایش حجم یا وزن افراد شود. به همین دلیل معمولا در آن ها مواد مختلفی به کار می رود تا بدن بتواند برای ساخت عضلات از آن ها استفاده کند.


درباره مکمل گینر باید بگوییم که اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن به شرح زیر می باشد:

 

  1. پروتئین (پروتئین های به کار رفته در این مکمل ها ترکیبی از سفیده تخم مرغ، پروتئین شیر به صورت ایزوله و پروتئین کازئین شیر می باشد)
  2. کربوهیدرات ها (در گینرها انواع مختلفی از کربوهیدرات های پیچیده و ساده مانند مالتودکسترین تهیه شده از گندم، ذرت و برنج، و همچنین نشاسته تهیه شده از کاساو یا مانیوک به کار رفته است.)
  3. انواع مواد معدنی و ویتامین ها
  4. فیبر، چربی و کراتین
  5. اسیدهای آمینه و..

 

 

از آنجایی که گینر و مکمل های پروتئین وی تاثیر مشابهی روی افزایش حجم عضلات دارند، ممکن است به هنگام انتخاب میان آنها دچار تردید شوید، بنابراین بهتر است که در ادامه با مهم ترین تفاوت های میان آن ها آشنا شوید.


مکمل های گینر و پروتئین وی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟


در ابتدا بهتر است به خاطر داشته باشید که هر دوی این مکمل ها بسیار با ارزش بوده و استفاده از آن ها می توانند اثرات مثبت و مزایای زیادی برای شما داشته باشد.


از اصلی ترین تفاوت های میان این گروه از مکمل های ورزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


- تفاوت در میزان کالری: 


بدون شک گینر ها به علت آن که در ترکیبات خود دارای کربوهیدرات و چربی هستند میزان کالری بالاتری نسبت به مکمل وی خواهند داشت. به طور کلی هر سروینگ از مکمل گینر بین ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری و هر سروینگ استاندارد از پروتئین وی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ کالری خواهد داشت.
در واقع به همین دلیل است که گینر ها از بهترین پیشنهادات ممکن برای افرادی هستند که در افزایش وزن خود با مشکل مواجه می شوند. (البته فراموش نکنید که پیش از مصرف هر نوع مکمل ورزشی باید از سطح سلامتی بود خود به طور کامل آگاه باشید.)


- تفاوت در سرعت جذب شدن

از آنجایی که بخش اعظم پروتئین وی تشکیل شده از آمینو اسید و پروتئین است و از طرفی مکمل گینر دارای مقدار کمتری ماده پروتئین نسبت به مکمل پروتئین وی می باشد. لذا بدیهی است که سرعت و مقدار جذب پروتئین در مکمل های پروتئین وی بیشتر از گینر ها باشد. اما باید به این نکته توجه کنید که پس از مصرف این مکمل باید مابقی کالری مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی به بدن برسانید.


- تفاوت تاثیرگذاری در روند عضله سازی


برای ساخت گینر ها معمولا از کربوهیدرات، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدها آمینه و.. استفاده می شود، درحالی که در ساخت پروتئین وی، از شاخه های مختلف اسید آمینه و از جمله  BCAA به کار برده می شود.
بنابراین به راحتی می توان گفت که پروتئین ها ارزش غذایی بالاتری داشته و مصرف آن ها می تواند تاثیرات مثبت تری در روند عضله سازی داشته باشد.
از طرفی هم، گینر ها با داشتن کراتین فواید دیگری مانند افزایش توده عضلانی، افزایش انرژی، تحریک رشد بافت عضلانی، تحریک ترشح هورمون رشد و همچنین وارد کردن بدن به وضعیت آنابولیک را نیز دارند.


- تفاوت در افراد و هدف آن ها


در این خصوص باید بدانید که استفاده از مکمل پروتئین وی معمولا برای وزنه برداران و بدنسازان در هر دو مرحله عضله سازی و کات، ورزشکاران حرفه ای و همچنین برای افرادی که نمی توانند در رژیم غذایی خود پروتئین کافی دریافت کنند، مناسب است.
گینرها معمولا برای وزنه برداران در مرحله عضله سازی، بدنسازان، افراد هارد گینر و همچنین برای افرادی که بیماری های متابولیکی یا کرون دارند، انتخاب بهتری خواهد بود.
به طور کلی باید بگوییم که مکمل های پروتئینی وی معمولا سازگاری بیشتری با سبک زندگی افراد مختلف دارند، در حالیکه مصرف گینر ها برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی، باید با احتیاط های بیشتری انجام شود.

 


چگونه باید میان گینر ها و پروتئین وی انتخاب مناسبی داشته باشیم؟


برای آن که بتوانید بهترین مکمل ممکن را انتخاب کنید، لازم است که به فاکتورهای زیر توجه کافی داشته باشید:


هدف لاغری و تناسب اندام


چنانچه هدف شما حفظ تناسب اندام یا لاغری می باشد، مصرف مکمل وی با توجه به آن که بیشتر از ۹۰ درصد آن را پروتئین تشکیل داده است، در کاهش چربی و تفکیک عضلات موثر خواهد بود. بنابراین اگر می خواهید بدون بالا بردن وزن بدن خود به فرم بدنی بهتری دست یابید، پروتئین وی مصرف کنید.

 

هدف افزایش حجم و افزایش وزن


اگر هارد گینر هستید و به سختی وزن اضافه می کنید، گینرها انتخاب بهتری هستند. این مکمل ها با داشتن مواد مغذی و تامین کالری مناسب به شما کمک می کنند تا در زمان کوتاهی حجم بدنی خود را افزایش داده یا به وزن مورد نظر خود برسید.
البته توجه داشته باشید که گینر های افزایش دهنده وزن تنها برای بالا بردن وزن مناسب خواهند بود و در صورتی که می خواهید حجم عضلات خود را افزایش دهید، باید از گینر هایی از نوع عضله ساز کمک بگیرید.


آیا می توان مکمل های پروتئین وی و گینر را به صورت همزمان با هم مصرف کرد؟

 

باید بگوییم که مصرف همزمان این مکمل ها تنها در صورتی مناسب است که برنامه افزایش حجم و وزن بدن، به طور همزمان و توسط یک مربی حرفه ای طراحی شده باشد.
در چنین شرایطی مصرف این مکمل ها می تواند به افراد ورزشکار و بدنساز در رسیدن به اهداف خود کمک کرده و روند دستیابی به فرم ایده آل بدنی آنها را سریع تر کند.
 

2022-09-19 15:32:19


بازدید: 1592

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel