قیمت مکمل های بدنسازی

قیمت مکمل های بدنسازی

به طور کلی انواع مکمل بدنسازی به منظور کمک به ورزشکاران به منظور تأمین انرژی بیشتر برای انجام حرکات ورزشی یا برای کاهش و افزایش وزن بدن و همین طور عضله سازی تولید می ‎شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از مکمل‎ ورزشی در بازار موجود است و افرادی که به طور مداوم ورزش می‎کنند با توجه به نیاز بدنی و سطح تمریناتی که دارند، اقدام به تهیه و مصرف انواع مکمل ورزشی می کنند. به عبارت دیگر، استفاده از مکمل بدنسازی از ضروریات برای بدن سازان و ورزشکاران است چراکه این مکمل ها حاوی مواد انرژی زا و ریز مغذی هستند که به تأمین نیاز ورزشکاران کمک می کنند.

به دلیل استقبال زیاد ورزشکاران از انواع مکمل بدنسازی تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص قیمت مکمل بدنسازی، برندهای معروف و میزان مصرف مکمل ها توضیحاتی را ارائه دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید. 


میزان مصرف و زمان مصرف مکمل های بدنسازی


اگر شما هم از مکمل بدنسازی استفاده می کنید ولی از میزان مصرف و زمان مصرف آن بی اطلاع هستید، مسلماً ریسک بزرگی را به جان می خرید.

قطعاً شما به عنوان یک ورزشکار حتماً باید با دوز مصرفی و زمان مناسب مصرف هر مکمل بدنسازی آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید به همین دلیل در ادامه به دوز مصرفی و هم چنین بهترین زمان مصرف برخی از مکمل های بدنسازی رایج اشاره خواهیم کرد: 

 

مکمل بدنسازی


بهترین زمان مصرف مکمل کراتین


تحقیقات جامعی در خصوص بهترین زمان مصرف مکمل کراتین در دسترس نیست ولی برخی از کارشناسان ورزشی و مربیان پیشنهاد می کنند که حدود یک ساعت و نیم پیش از شروع تمرینات ورزشی، با استفاده از کراتین، پروتئین و مقداری کربوهیدرات نظیر آب میوه یا اسموتی، یک ترکیب انرژی زا و مقوی تهیه کنید و بخورید و پس از پایان تمرینات خود مجدداً همین ترکیب را مصرف کنید. 
در واقع وقتی شما در میان مصرف دو وعده کراتین تمرینات خود را انجام می دهید، از تکنیک مفیدی استفاده می کنید زیرا این عمل باعث ایجاد حالت آنابولیک در بدن شما می شود و از تجزیه عضلات پیشگیری می کند.

با این حال در صورتی که استفاده از تکنیک مصرف کراتین قبل و بعد از تمرینات ورزشی برای شما سخت یا زیاد است، می توانید تنها پس از انجام تمرینات 5 گرم کراتین مصرف کنید تا به عضله سازی شما کمک شود. 
به این نکته توجه کنید که اگر برای اولین بار می خواهید مکمل کراتین مصرف کنید، بهتر است 0 تا 25 گرم کراتین را در 4 یا 5 نوبت 5 گرمی به مصرف برسانید. این دستورالعمل اثر کراتین را در بدن افزایش می دهد ولی اگر تمایلی به مصرف کراتین در روزهای ابتدایی ورزش نداشتید، می توانید به روزی 3 تا 5 گرم در روز قناعت کنید. 


بهترین دوز مصرفی مکمل کراتین


به طور کلی میزان مصرف مکمل کراتین به نوع کراتین بستگی دارد با این حال اغلب مربیان حرفه‌ای مصرف ۱ تا ۵ گرم کراتین را قبل و بعد از تمرین به همراه پروتئین وی پیشنهاد می کنند. در صورتی که می خواهید از کراتین مونوهیدرات استفاده کنید، باید بر اساس تکنیک فاز بارگیری هر روز ۵ گرم کراتین در ۴ تا ۵ وعده مصرف کنید.


بهترین زمان مصرف مکمل های پروتئینی


مکمل‌ های پروتئینی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند ولی مشهورترین و مهم‌ترین آن ها، پروتئین وی و کازئین (یا همان پروتئین شیر) است. دلیل محبوبیت این دو مکمل پروتئینی هم به هضم آسان و سنتز پروتئینی آن باز می گردد.
به عبارت دیگر، پروتئین وی می تواند در زمان کوتاهی جذب بدن ‌شود و به ریکاوری و رشد عضلات بدن کمک کند. با توجه به سرعت زیاد جذب پروتئین وی، فقط کافی است که مخلوط پروتئینی را که با پروتئین وی آماده کرده ‌اید، حداکثر یک ساعت پیش از تمرین مصرف کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.
از سوی دیگر،  پروتئین کازئین جذب کندتری دارد، به همین دلیل، حتماً باید ۳ تا ۴ ساعت پیش از تمرین، پروتئین کازئین را مصرف کنید تا اثری مشابه با پروتئین وی را داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که اندازه پروتئینی که مصرفی می کنید هم به اندازه زمانی که آن را مصرف می کنید، دارای اهمیت است. در ادامه به زمان ‌های مناسب برای مصرف پروتئین اشاره می کنیم:  
 به طور کلی نیاز واقعی بدن انسان به مصرف پروتئین در طول روز به فاکتورهای مختلفی از جمله جنسیت، سن، تغذیه و فعالیت او بستگی دارد؛ با این وجود استفاده از دوز مصرفی پیشنهادی به نسبت وزن بدن‌ می ‌تواند تا حدود زیادی کمک‌ کند تا متوجه شوید که دقیقاً به چند اسکوپ پودر برای عضله‌سازی نیاز دارید.
بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، عضله ‌سازی معمولاً ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پس از تمرین ورزشی نیز ادامه خواهد داشت. این زمان یک فرصت فوق ‌العاده است و شما می توانید با مصرف مکمل بدنسازی مناسب در این فاصله زمانی، عضله ‌سازی را به حداکثر  برسانید.
جالب است بدانید که پس از تمرین، تجزیه پروتئین و سنتز پروتئینی به طور هم ‌زمان افزایش می یابد؛ بنابراین چنانچه از پروتئین استفاده نکنید، میزان تجزیه پروتئینی‌ بدن شما به شدت بالا می رود که این موضوع برای عضله ‌سازی مناسب نیست و ممکن است روند آن را معکوس کند. از سوی دیگر، مطالعات نشان می ‌دهد که مصرف مخلوط پروتئینی پس از انجام تمرینات ورزشی،  منجر به افزایش قدرت و عضله‌ سازی خواهد شد.
هم چنین در مقاله ‌ای که تحت عنوان «بررسی اثر پروتئین قبل از تمرین»، منتشر شده است، گفته شده که تأثیر مصرف مخلوط پروتئین پیش از تمرینات ورزشی دقیقاً به میزان مصرف آن پس از تمرین، زیاد است.
استفاده از مخلوط پروتئینی پیش از خواب هم ارتباط مستقیمی با عضله ‌سازی و چربی‌ سوزی دارد. هر چند که مصرف پروتئین کازئین پیش از خواب خیلی بهتر از مصرف پروتئین وی است زیرا سرعت تجزیه این پروتئین کمتر است و می تواند تا ساعت ‌ها مواد مغذی را برای عضلات فراهم کند. در واقع با مصرف پروتئین کازئین پیش از خواب، در حین خواب هم عضله‌سازی خواهید داشت.
هم چنین در ساعات ابتدایی صبح بدن حساسیت بیشتری نسبت به آمینو اسیدها دارد، بنابراین اگر روز خود را با مخلوط پروتئین وی شروع کنید، فوق‌ العاده مؤثر خواهد بود. در واقع در این زمان عضلات نیاز به دریافت پروتئین دارند در نتیجه می توانید به جای صبحانه از مخلوط پروتئینی استفاده کنید و کازئین به دلیل دیرهضم بودنش، انتخاب مناسبی است زیرا می تواند از پرخوری در طول روز پیشگیری کند.

 

مصرف مکمل بدنسازی


بهترین دوز مصرفی مکمل های پروتئینی


محققان دوز پیشنهادی پروتئین برای هر فرد بالغ را به طور متوسط ۰٫۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن اعلام کرده اند. اگر شخصی ورزش قدرتی و حرفه‌ ای انجام می ‌دهد، مسلماً نیاز او به پروتئین بیشتر می شود و این میزان می تواند در روز به ۱٫۶ تا ۱٫۷ گرم به ازای هرکیلوگرم از وزن او هم برسد. 


بهترین زمان مصرف مکمل گینر


همان طور که می دانید، گینر مکملی است که برای افزایش وزن و عضله استفاده می شود. به طور کلی ترکیبات مکمل گینر عبارتست از کربوهیدرات، پروتئین و مواد دیگری نظیر اسید آمینه های شاخه‌ دار و ویتامین‌ها. برای مکمل گینر هم درست مانند مکمل پروتئین وی، بهترین زمان مصرف دقیقاً پس از انجام تمرینات ورزشی است.
نیم ساعت پیش از شروع تمرین هم زمان مناسبی برای مصرف مکمل گینر است تا به این وسیله تمرینات خوبی را انجام دهید و به حجم برسید.


مصرف هم زمان مکمل کراتین و گینر


پیش از اینکه از چگونگی مصرف هم زمان مکمل های گینر و کراتین مطلع شویم، باید بدانیم هر یک چه کاربردی دارد؟ در واقع مکمل بدنسازی کراتین یک منبع پروتئینی است که به دلیل بالا بردن سطح انرژی، محبوب وزشکاران است. چنانچه پیش از انجام تمرینات ورزشی، کراتین مصرف کنید، می توانید تمرینات باکیفیت‌ تر و با قدرت‌ تری داشته باشید.
مکمل گینر، دارای میزان قابل توجهی کربوهیدرات و پروتئین است و به منظور افزایش وزن و حجم مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مکمل گینر بیش از اینکه پروتئین داشته باشد، دارای هیدرات کربن است. اکنون ببینیم که مصرف هم زمان یک مکمل کربوهیدراتی با یک مکمل پروتئینی چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟
چنانچه درخصوص کراتین تحقیق کرده باشید، این توصیه را خواهید دید که در کنار مصرف مکمل کراتین، از کربوهیدرات هم استفاده شود. از سوی دیگر تقریباً تمام مکمل‌ های گینر در فرمول خود کراتین هم دارند و به همین دلیل می توان گفت که همه اشخاصی که گینر مصرف می‌ کنند، در واقع کراتین هم دریافت می کنند.
به عبارت دیگر استفاده از این دو مکمل به صورت هم زمان می تواند تأثیر هر یک را بیشتر کند تا در نتیجه بیشترین رشد عضله حاصل شود؛ زیرا به صورت هم زمان، پروتئین و کربوهیدرات زیادی دریافت کرده‌ اید.
مصرف مکمل گینر و کراتین در انتهای جلسه تمرین ورزشی، در واقع ایده ‌آل ‌ترین حالت ممکن است، چراکه نیاز عضلات در یک زمان تأمین می شود.


مزایای مصرف هم زمان کراتین و گینر

  • ریکاوری سریع‌ تر عضلات 
  • ارتقای سنتز پروتئین
  • افزایش حجم عضلات
  • افزایش انرژی بدن
  • افزایش استقامت و قدرت عضلانی

 

مکمل ورزشی

بهترین زمان مصرف مکمل گلوتامین


روش استاندارد برای مصرف گلوتامین در طول روز ، ۲ تا ۳ وعده ۵ گرمی است و بهتر است که یکی از این وعده‌ های مصرفی دقیقاً پیش از خواب باشد؛ بنابراین هیچ‌ گاه استفاده از گلوتامین پیش از خواب را فراموش نکنید زیرا بیشترین میزان ترشح هورمون‌ ها زمانی‌ است که شما در خواب هستید.

در واقع، زمان خواب، همان موقعی است که تمرینات ورزشی‌ شما جواب می دهد و بدنتان با تغییر مواجه می شود. بهتر است دو وعده دیگر مصرف گلوتامین هم یکی در صبح و یکی در حین تمرین ورزشی‌ باشد.


بهترین دوز مصرفی مکمل گلوتامین


پیشنهاد ما برای ورزشکاران حرفه ای، استفاده از ۲۰ تا ۴۰ گرم گلوتامین در طول است که برای کسب اثربخشی بیشتر گلوتامین، بهتر است این ۲۰ گرم را در ۴ تا ۶ وعده جداگانه مصرف کنید.


بهترین زمان مصرف مکمل  BCAA


بی‌ سی‌ ای‌ ای یک مکمل بدنسازی اسید آمینه ای است که مزایای زیادی در فرآیند بدنسازی و عضله سازی دارد؛ از جمله کاهش درد عضلات، افزایش رشد عضلانی و پیشگیری از عضله‌سوزی. این مکمل بدنسازی، برای مقابله با خستگی بعد از تمرینات ورزشی هم می تواند به شما کمک کند.  
یکی از بهترین زمان ها برای مصرف این مکمل بدنسازی ، در حین تمرینات ورزشی است تا به این وسیله هم هیدراته بمانید و هم بازدهی شما در حین تمرین افزایش پیدا کند.
هم چنین شما می توانید از مکمل  BCAA، پیش یا پس از تمرین استفاده کنید. از آن جایی که انجام تمرینات مقاومتی منجر به بروز آسیب های ناچیزی در تارهای عضلانی می شود، این صدمات برای بازسازی و ترمیم نیاز به اسیدهای آمینه ضروری دارند، مصرف اسید آمینه های ضروری پیش یا پس از تمرین موجب می ‌شود که فرآیند ترمیم و ریکاوری عضلات بدن فوراً پس از تمرینات آغاز شود.
قبل از تمرین:  در صورتی که از این مکمل پیش از تمرینات ورزشی مصرف کنید، تا حد زیادی از شر خستگی و بدن ‌درد بعد از تمرین خلاص خواهید شد. هم چنین پس از تمرین، یک مرتبه سطح انرژی‌ بدنتان کم نخواهد شد.
بعد از تمرین:  چنانچه مکمل BCAA را بعد از تمرین مصرف کنید، ریکاوری و عضله‌سازی بدنتان نسبت به قبل سرعت بیشتری پیدا می کند و در واقع بدن‌ وارد فاز عضله ‌سوزی نمی شود.

پودر بدنسازی


مصرف مکمل بی سی ای ای در روز استراحت 


همان‌طور که می‌ دانید مکمل BCAA  برای ترمیم و ریکاوری عضلات بسیار حائز اهمیت است، به این معنی که استفاده از آن‌ در روزهای استراحت هم می تواند موجب ریکاوری بهتر و سریع‌تر عضلات شود.
اغلب مردم از انواع مکمل‌ بدنسازی قبل یا بعد از تمرین استفاده می‌ کنند و در روز استراحت هیچ مکملی را مصرف نمی کنند. در حالی که استفاده از مکمل بدنسازی مفیدی نظیر BCAA  در روز استراحت، ریکاوری صدمات عضلانی را تسریع می کند. به ویژه اگر تمرینات ورزشی سنگین و پرفشاری را انجام دادید، اهمیت تغذیه و استفاده از مکمل‌ بدنسازی در روز استراحت بیشتر می ‌شود.
در صورتی که ریکاوری عضلات به‌ خوبی صورت نگیرد، احتمالاً عملکرد و بازدهی شما به مدت چند روز کاهش می یابد، بنابراین استفاده از مکمل بدنسازی  BCAAدر روز استراحت می تواند کمک ‌کننده باشد.
مطالعاتی که در خصوص اثرات مکمل بدنسازی BCAA   بر آسیب های عضلانی و درد عضلانی پس از تمرینات ورزشی انجام شده است، نشان می دهد که به منظور برخورداری از  اثرات مفید این مکمل بدنسازی، باید آن را در دوره‌ های طولانی (بیش از 10 روز) استفاده کرد؛ با این حال، استفاده از مکمل بدنسازی بی سی ای ای در روز استراحت، بهترین زمان مصرف آن نیست.


دوز مناسب مکمل BCAA برای خانم‌ ها


استفاده از ۳ تا ۵ گرم از مکمل بدنسازی BCAA در طول روز برای خانم ها کافی است. هر چند که خانم‌ هایی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند، باید دوز بیشتری از این مکمل را دریافت کنند و در طول روز در ۴ تا ۵ وعده ۱۲ گرم از آن را میل کنند.


دوز مناسب مکمل BCAA برای آقایان


دوز مناسب مکمل BCAA برای آقایان کمی بیشتر است و به روزی حداقل ۱۵ تا ۲۰ گرم می رسد. 


برندهای معروف مکمل بدنسازی 


مسلماً وقتی برای خرید مکمل بدنسازی به داروخانه ها مراجعه می کنید، با طیف وسیعی از آن ها مواجه می شوید و در انتخاب یک برند مناسب گیج و سر در گم می مانید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در ادامه به برخی از برندهای معروف و مناسب انواع مکمل بدنسازی اشاره کنیم: 

پروتئین مکمل بدنسازی اس ان ان


پروتئین وی اس ان ان

پروتئین وی اس ان ان امریکا که یکی از بهترین و با کیفیت ترین مکمل های پروئینی به شمار می آید، دارای 66 درصد پروتئین وی ( کنسانتره و ایزوله)، 14 درصد کربوهیدرات می باشد. وجود مخلوط پروتئین خالص و زود جذب وی ایزوله با وی کنسانتره و وجود فقط 5 درصد شکر نشان دهنده مکملی است با ارزش غذایی فراوان که به خوبی به عضله سازی ورزشکاران کمک کرده، بدون اینکه تداخلی در رژیم  غذایی آنها داشته باشد.

گینر اس ان ان

 گینر اس ان ان یا شرکتد سوپر نچرال نوتریشن امریکا یکی از مکمل های بدنسازی برای افزایش وزن با ارزش غذایی بالایی می باشد. گینر سوپر نچرال نوتریشن امریکا با داشتن 53 درصد کربوهیدارت و 33 درصد پروتئین در کنار افزایش سایز ماهیچه ها و وزن بدن به خوبی به عضله سازی ورزشکاران کمک کرده و حجم و شکل مناسبی را از عضلات به وجود می آورد.


پمپ بیوکراتین کمپلکس کارن

پمپ بیوکراتین کمپلکس تولیده شده توسط شرکت کارن ایران یک محصول مناسب برای افزایش قدرت تمرینی ورزشکاران برای مصرف قبل از تمرین می باشد. این مکمل ترکیبی است از کربو هیدرات، کراتین منوهیدرات، بتا آلانین، آرژنین به صورت ای ای کی جی، تائورین، بتائین، سیترولین مالاِت، کافئین، گلوتامین وآلفالیپوئیک اسید می باشد.


کارنینین کارن

کارنیتین نام نوعی اسید آمینه است که باعث آزاد شدن انرژی از بافت چربی عضلات می شود. کارنیتین موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری سلولها می شود تا میتوکندری سلول آنها را تبدیل به انرژی نماید.

آرژنین یورو ویتال آلمان

این مکمل برای تولید نیترو اکساید در بدن ضروری می باشد، و نیتروکساید موجب گشادی عروق و افزایش پمپاژ خون به عضلات  شده که در نهایت کارایی ورزشکاران را در تمرینات هوازی افزایش می دهد.

بی سی ای ای یورو ویتال

بی سی ای ای در روند عضله سازی و ریکاوری در دوران کات و رژیم کمک بسیار زیادی می کند و موجب افزایش حجم عضلانی ورزشکاران می شود. بی سی ای ای ها به صورت پودری و قرصی و مایع در بازار موجود می باشند.

کربوهیدرات دوبیس

کربوهیدرات یک مکمل بدنسازی است که ورزشکاران صرفا برای افزایش وزن و استفاده از یک منبع مناسب و ماندگار برای کسب انرژی استفاده می کنند چون این مکمل بدنسازی تولید کالری زیادی می کند. ورزشکارانی که به سختی وزن می گیرند کربو هیدرات یکی از بهترین انتخابهای آنها می باشد.

 

عوامل موثر در قیمت مکمل های بدنسازی


برای کسانی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند و نیاز روزانه به مصرف مکمل بدنسازی دارند، یکی از مهم ترین موضوعات، مبحث قیمت مکمل های بدنسازی است. 
در واقع پس از اینکه شما مکمل های مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید از نظر قیمتی هم آن ها را مورد بررسی قرار دهید؛ هم چنین می توانید قیمت های آن ها را در داخل و خارج کشور با هم مقایسه کنید. 
نکته ای که در اینجا باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که در ایران قیمت همه کالاها و محصولات، از جمله انواع مکمل های بدنسازی، تابع نوسانات بازار و در حقیقت دلار است و طبیعتاً با افزایش نرخ دلار افزایش می یابد و برعکس.  

بنابراین قیمت در داخل کشور برخلاف خارج کشور از ثبات مناسبی برخوردار نیست؛ با این حال شما با خرید از مراکز معتبر و داروخانه های دارای مجوز می توانید از منصفانه بودن قیمت مکمل بدنسازی اطمینان حاصل کنید. 
داروخانه دکتر توکلیان نه تنها می تواند در زمینه ارائه مشاوره برای انتخاب مکمل مناسب برای شما امکانات ویژه ای را ارائه دهد، بلکه انواع مکمل به روز و اصل را با مناسب ترین قیمت در اختیار ورزشکاران قرار می دهد و شما می توانید با خرید از سایت تندرست که متعلق به داروخانه دکتر توکلیان هم از اصالت و قیمت مناسب کالا مطمئن باشید و هم اینکه نسبت به ارسال به موقع آن آسوده خاطر باشید. 


سخن پایانی


انواع مکمل بدنسازی توسط ورزشکاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد ولی نکته مهم درباره آن ها اطلاع از میزان دوز مصرفی و همین طور زمان مصرف این مکمل ها است که ما سعی کردیم درباره آن به طور مفصل در این مقاله توضیحاتی را ارائه دهیم. 
هم چنین استفاده از برندهای مطرح و پرفروش هم به میزان زیادی می تواند بر اثربخشی مصرف مکمل بدنسازی تأثیرگذار باشد. 

2022-07-13 11:59:47


بازدید: 1327

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel