تفاوت انواع مکمل گینر

تفاوت انواع مکمل گینر

تفاوت گینر افزایش وزن و مس گینر


این روزها تناسب اندام و دستیابی به فرم بدنی ایده آل باعث شده تا استفاده از انواع مکمل های ورزشی و مکمل بدنسازی نیز، بیش از پیش اهمیت پیدا کند. معمولا بسیاری از افراد هستند که از این مکمل ها برای کاهش یا افزایش وزن و همچنین افزایش بافت و حجم عضلانی کمک می گیرند.
در این زمینه گینر ها و انواع مختلف آن محبوبیت و کاربردهای ویژه ای دارند که باعث شده تا ما در ادامه مطلب به بررسی تفاوت های میان گینر و مس گینر بپردازیم. چنانچه شما هم در این باره کنجکاو شده اید،  با ما همراه باشید.


آشنایی با گینر های افزایش وزن


اگر اولین بار است که به دنیای مکمل ها پا گذاشته اید، قطعا شناخت انواع آن ها و انتخاب مناسب ترین شان کار نسبتا دشواری برای تان خواهد بود. گینرها از دسته مکمل های غذایی به شمار می روند که با داشتن انواع مواد مغذی به افزایش وزن بدن کمک می کنند.
گینر های افزایش وزن که به لاتین با عنوان Weight gainer هم شناخته می شوند، مقادیر زیادی کربوهیدرات در خودشان جای داده اند که با تامین کالری اضافی، وزن و چربی بدن را بالاتر می برند.
احتمالا شما هم افراد مختلفی را دیده اید که برخلاف حجم غذای بالا و مناسب، وزن شان افزایش پیدا نکرده و همچنان بدن لاغری دارد. این افراد که اصطلاحا "هارد گینر" نامیده می شوند، به دلایل مختلفی نمی توانند از مواد غذایی موجود و انرژی آن ها به طور کامل بهره بگیرند.
به همین دلیل استفاده از مکمل گینر افزایش وزن می تواند با تامین کالری مورد نیاز بدن آن ها، به افزایش وزن اصولی شان کمک کند. البته فراموش نکنید که داشتن برنامه دقیق نیز بسیار مهم خواهد بود.
به طور کلی در گینر های افزایش وزن چربی، کربوهیدرات های ساده و پیچیده، پروتیین و همچنین انواعی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف وجود داشته و هر سروینگ از آن ها حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری دارد.
میزان کالری و انرژی هر وعده از ویت گینرها به شرکت سازنده و همچنین مواد غذایی تشکیل دهنده آن بستگی دارد. استفاده از مکمل گینر برای تیپ بدنی اکتومورف که بسیار لاغر هستند، در فاز حجم گیری بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.

 

مصرف مکمل گینر


آشنایی با مس گینر ها


پس از آشنایی با مکمل گینر های افزایش وزن و تاثیر آن، وقتش رسیده که با دسته دیگری از مکمل ها با عنوان مس گینر آشنا شوید. این مکمل ها که در لاتین با عنوان Mass Gainer معرفی می شوند، همانطور که از نام شان پیداست، به طور اختصاصی روی افزایش حجم و توده عضلانی موثر هستند.
در این مکمل ها مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات و مقدار کمتری چربی وجود دارد و مصرف آن ها می تواند روند عضله سازی را بسیار سریع تر کرده و برای افرادی با تیپ بدنی مزومورف و اکتومورف در فاز حجم گیری، انتخاب بسیار مناسبی باشد.
درباره ارزش غذایی مکمل های مس گینر باید بدانید که هر سروینگ از آن ها وابسته به مواد تشکیل دهنده شان، بین ۴۵۰ تا ۱۰۰۰ کیلوکالری خواهد داشت. گاهی اوقات در این مکمل ها در کنار مواد مغذی رایج، موارد دیگری مانند کولین، آنزیم های گوارشی و تائورین نیز اضافه می شود.
به خاطر داشته باشید که یک فرد ورزشکار معمولا در هر وعده غذایی به ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری انرژی نیاز خواهد داشت. در صورتی که فرد به تناسب اندام اهمیت ویژه ای می دهد، باید میزان پروتئین باکیفیت تری دریافت کند تا بافت عضلانی اش را از دست ندهد.
مس گینرها از دسته مکمل هایی هستند که به خوبی این هدف را پوشش می دهند و برای ورزشکاران با برنامه اصولی بسیار کارآمد هستند.

 

مکمل بدنسازی


تفاوت های میان گینر های افزایش وزن و مکمل مس گینر در چیست؟


پیش از آن که با تفاوت های میان مکمل های گینر آشنا شوید، احتمالا فکر می کنید که تمام آن ها تاثیر مشابهی دارند. اما باید متوجه باشید که استفاده از آن ها تنها در صورتی موثر واقع می شود که هنگام انتخاب به تمامی جزئیات ریز و کاربردهای شان دقت کرده باشید.
گینر های افزایش وزن و مس گینرها هر چند که در برخی ویژگی ها مشابه هستند، اما تفاوت های زیادی دارند که باعث شده هر کدام از آن ها به تنهایی مکملی کامل و کاربردی باشند.
از جمله مهم ترین تفاوت های میان این نوع مکمل ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:


۱. تفاوت گینر ها در هدف و کاربرد


یکی از مهم ترین مواردی که باعث شده گینر افزایش وزن و مس گینرها با یکدیگر متفاوت باشند، جامعه هدف آن هاست.


۱.۱. گینر افزایش وزن برای چه افرادی مناسب هستند؟


مکمل های گینر یا گینرهای افزایش وزن، برای افرادی که در افزایش وزن با مشکل مواجه بوده و به سختی می توانند آن را افزایش دهند انتخاب بسیار فوق العاده ای خواهد بود. البته به خاطر داشته باشید که استفاده از این مکمل ها تنها در کنار یک رژیم اصولی کاربردی خواهد بود.

 

مکمل ورزشی گینر


۲.۱. مس گینرها برای چه افرادی مناسب هستند؟


افراد زیادی هستند که از وزن کم و لاغری بدن شان ناراضی هستند و به دنبال افزایش حجم بدن، از طریق افزایش بافت عضلانی شان هستند. برای این گروه از افراد که خواستار تناسب اندام می باشند، مس گینر بهترین مکمل ممکن خواهد بود.

مس گینرها با توجه به مواد مغذی موجود در آن ها و تاثیری که روی افزایش حجم عضله دارند، در کنار برنامه تمرینی و غذایی قادرند تغییرات چشم گیری ایجاد کنند.

 

۲. تفاوت گینر ها در ارزش غذایی 


هرچند که مکمل ها در نهایت برای رسیدن به هدفی مشخص و یکسان که همان تناسب اندام است استفاده می شوند، اما باید بدانید که ترکیبات و ارزش غذایی آن ها با یکدیگر متفاوت است. همین امر باعث شده تا هر دسته از مکمل ها برای هدف یا فرد خاصی مناسب باشد.
در گینرهای افزایش وزن میزان پروتئین موجود در مواد تشکیل دهنده، نسبت به کربوهیدرات کمتر می باشد و در نتیجه باعث می شود که هر وعده از آن ها، کالری بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد. در حقیقت به همین دلیل است که گینرهای افزایش وزن برای بالا بردن وزن بدن به کار می روند.
علاوه بر آن میزان فیبر موجود در این مکمل ها نیز کم است. همانطور که می دانید فیبرها از دسته ترکیباتی هستند که به روند هضم و گوارش کمک می کنند.
در نقطه مقابل مکمل های مس گینر قرار دارند که نسبت به گینر های افزایش وزن دارای مقادیر پروتئین بالایی هستند و به همین علت برای افرادی که می خواهند بافت عضلانی شان را حفظ کرده یا آن را بدون بالا بردن میزان چربی افزایش دهند، انتخابی فوق العاده هستند.
در کنار موارد بالا، در مس گینرها مقادیر زیادی فیبر نیز وجود دارد که باعث می شود هضم و گوارش غذا و مواد غذایی از جمله چربی و کربوهیدرات ها آسان تر انجام شود.
این مکمل ها به طور کلی روی افزایش قدرت بدنی و بهبود وضعیت عضلانی تمرکز دارند، در حالی که هدف اصلی گینرها افزایش وزن فرد است.


چگونه باید میان گینر افزایش وزن و مس گینر بهترین مورد ممکن را انتخاب کنیم؟


توجه به تفاوت مکمل های گینر اولین موردی است که به شما کمک می کند تا بتوانید انتخاب صحیح تری داشته باشید. چنانچه از دسته ورزشکارانی هستید که می خواهید توده عضلانی تان را بدون افزایش چربی، بهبود ببخشید، پیشنهاد می کنیم که از مس گینرها استفاده کنید. اما اگر می خواهید ذخیره کربوهیدرات بدن را افزایش داده و وزن تان را بالا ببرید، ویت گینرها انتخاب های بهتری هستند.
به طور کلی مس گینرها با توجه به تامین انرژی مورد نیاز بدن برای بدنسازان و افزایش توانایی های ورزشی شان بسیار موثر خواهد بود. در مقابل استفاده از ویت گینرها برای افرادی از دسته هارد گینر که به سختی وزن اضافه می کنند، مناسب می باشد.


هنگام استفاده از گینر و مس گینر باید به چه نکاتی توجه کنم؟


هرچند که میان این دو مکمل تفاوت های زیادی وجود دارد، اما هدف آن ها بالا بردن وزن بدن می باشد. گینر افزایش وزن و مس گینرها با تامین کالری مورد نیاز بدن باعث می شوند تا مواد مغذی بیشتری به بدن برسد، اما باید بدانید که استفاده زیاد از آن ها نیز می تواند برای تان دردسر ساز شود.
بنابراین پیشنهاد می شود که بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را از طریق رژیم غذایی دریافت کرده و از این مکمل ها تنها در صورت نیاز و زیر نظر یک متخصص بهره بگیرید.
علاوه بر آن داشتن روتین و یک برنامه ورزشی اصولی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی رسیدن به اهداف تان داشته باشد.

 

گینر نوتریشن پلاس


آشنایی با گینر نوتریشن پلاس و ویژگی های آن


بدون شک آشنایی با مکمل های گینر و تاثیرات آن ها روی دستیابی به فرم ایده آل بدنی باعث شده تا به فکر انتخاب بهترین نوع آن ها افتاده باشید.
پودر گینر نوتریشن پلاس از دسته مکمل هایی است که با کیفیت بالا، جذب سریع و آسان و حلالیت بالایش یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهد بود. این مکمل برای رفع خستگی عضلات بعد تمرین، افزایش وزن و همچنین افزایش بافت عضلانی کاربردی است.
گینر نوتریشن پلاس علاوه بر دارا بودن مواد مغذی مورد نیاز بدن، تامین کننده اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری بدن بوده و پس از تمرین سطح گلیکوژن را نیز در حد متعادل نگه خواهد داشت.
 

2022-08-23 11:27:28


بازدید: 1435

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel