معرفی ال کارنیتین مایع

معرفی ال کارنیتین مایع

ال کارنیتین چیست؟


ال کارنیتین یا کارنیتین از جمله اسید آمینه های میتونین و لزین هستند که باعث آزاد شدن انرژی از سلول های چربی در بدن می شوند. ال کارنتین باعث منتقل شدن اسید های چرب به داخل میتوکندری سلولها می شوند. این ماده اغلب در کبد و بافت ماهیچه ها تولید می شود و همچنین در مواد غذایی مانند ماهی، لبنبات، گوشت و... ال کارنیتین یافت می شود که یکی از مکمل های غذایی به شمار می رود.

کارکرد عمده ال کارنیتین در بدن انسان کمک به متابولیسم یا سوخت و ساز در بدن است که این مکانیسم موجب تبدیل مواد غذایی به انرژی در بدن می شود. ال کارنیتین این وظیفه را با انتقال آمینو اسید ها به داخل میتوکندری سلولی انجام می دهد. از آنجایی که میتوکندری انبار ذخیره انرژی در سلولهای بدن انسان است، به عبارتی انرژی اصل بدن در این بخش از سلولها تولید و آزاد می شود.

 

ال کارنیتین مایع در کودکان و بزرگسالان


بر اساس تحقیقات انجام شده ال کارنیتین در زمانهایی که بدن بیشتر به انرژی نیاز دارد، بیشتر تولید می شود. مانند دوران کودکی که تولید این ماده در بدن افزایش پیدا می کند چرا که نیاز به انرژی در این دوران بیشتر است.
همچنین برخی از شواهد نشان می دهد که وجود ال کارنیتین در بدن برای بهبود عملکرد قلب لازم و ضروری است. از طرفی تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه ال کارنیتین برای ورزشکاران موجب می شود تا 25 درصد عملکرد و ظرفیت توان بدنی آنها را افزایش دهد. چرا که افرادی که از مکمل ال کارنیتین استفاده می کنند پس از انجام فعالیت های ورزشی کمتر احساس خستگی در بدن را دارند. از این رو مصرف ال کارنیتین در ورزشکاران و حتی برخی از افراد برای افزایش توان و ظرفیت بدنی آنها لازم و ضروری است.


انواع ال کارنیتین:


ال کارنتین در انواع مختلفی در بازار تولید و عرضه می شود که شامل:

  • ال کارنیتین مایع
  • قرص ال کارنیتین
  • کپسول ال کارنیتین
  • قرص جوشان ال کارنیتین
  • قرص جویدنی ال کارنیتین 

که انواع ال کارنیتین را می توانید در بازار و از داروخانه های معتبر فروش مکمل ورزشی و مکمل بدنسازی تهیه کرده و مصرف نمائید. در این بخش می خواهیم به معرفی ال کارنیتین مایع بپردازیم و چند نمونه از برندهای معتبر ال کارنیتین مایع را به شما معرفی نمائیم که در داروخانه ها معتبر می توانید آنها را پیدا کنید.

 

ال کارنیتین مایع


یکی از انواع ال کارنیتین موجود در بازار، نوع مایع آن است که به عنوان یکی از مکمل های ورزشی و مکمل های بدنسازی می توانید از داروخانه ها خرید نمائید. 
بهتر است بدانید میزان استاندارد مصرف ال کارنیتین روزانه 500 تا 2000 میلی گرم است. این مقدار تاثیر کافی روی بدن داشته و کمترین عوارض جانبی را متوجه شما می کند. فقط باید به این نکته توجه داشته باشد، در صورتی که شما میزان مورد نیاز ال کارنیتین بدن خودتان را از رژیم غذایی دریافت می کنید، نیاز چندانی به مصرف مکمل ورزشی یا مکمل ال کارنیتین ندارید، اما در حالت کلی باید بدانید که مقدار و دوز مصرف ال کارنیتین مایع روزانه چقدر است.
از آن جایی که ال کارنیتین مایع در بدن انسان به سرعت جذب می شود، بهترین زمان جهت مصرف این مکمل ورزشی صبح و یا قبل از شروع انجام تمرینات ورزشی است.  چرا که انرژی مورد نیاز بدن شما برای انجام فعالیت بدنی را تامین کرده و بعد از انجام ورزش نیز شما کمتر احساس خستگی و کوفتگی در عضلات را خواهید داشت.

 

عوارض ال کارنیتین مایع

عوارض ال کارنیتین مایع


با توجه به تحقیقاتی که انجام گرفته است، در صورتی که میزان دوز و مصرف استاندارد روزانه ال کارنیتین مایع رعایت شود، عوارض جانبی خاصی برای این مکمل بدنسازی گزارش نشده است، لذا ورزشکاران می توانند با خیال راحت از مکمل ورزشی ال کارنیتین و مخصوصا از نوع ال کارنیتین مایع استفاده نمایند.

 

قیمت ال کارنیتین مایع

 

قیمت ال کارنیتین مایع بر اساس مولفه هایی مانند برند، مقدار دوز، تعداد ویال در بسته بندی و... تعیین می شود که شما برای اطلاع از انواع قیمت ال کارنیتین مایع می توانید به صفحه مربوطه به مکمل های چربی سوز در سایت تندرست مراجعه نموده و قیمت انواع ال کارنیتین را در این بخش ملاحظه نمائید.

 

ال کارنیتین مایع خارجی یا ایرانی ؟


در بازار و داروخانه ها برندهای متفاوت ال کارنیتین مایع را می توانید پیدا کنید. اما توجه به این نکته بسیار حایز اهمیت است که قبل از خرید هر گونه مکمل بدنسازی و یا مکمل ورزشی بایستی از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید. که ما پیشتر در مقاله چگونه مکمل ورزشی اصل را تشخیص دهیم به آن پرداخته ایم.
در سالهای اخیر در کنار برندهای خارجی، شرکت های داروسازی معتبر ایرانی هم اقدام به تولید ال کارنیتین مایع کرده اند که بنابر گفته ورزشکاران و افرادی که از این مکمل ها استفاده کرده اند تاثیر مثبت آنها همانند نمونه های خارجی آن در بازار بوده است. لذا توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید مکمل ورزشی و یا هر مکمل بدنسازی به اصل بودن آن توجه نموده و از خرید برندهای متفرقه و گاها ناشناخته تقلبی پرهیز نمائید.

شما می توانید معتبر ترین مکمل های ورزشی را از سایت تندرست متعلق به داروخانه دکتر توکلیان تهیه نموده و مصرف نمائید.

 

برندهای ایرانی ال کارنیتین مایع

 

ال کارنیتین مایع بهورزان جم

 

کارنیتین مایع شرکت پارس بهروزان جم


شرکت پارس بهرورزان جم فعالیت خود در زمینه تولید انواع مکمل های ورزشی از سال 95 آغاز کرده و محصولات این شرکت تحت لیسانس برندهای معتبر جهانی تولید و به بازار عرضه می شود. ال کارنیتین مایع تولید شده توسط شرکت بهروزان جم ایران به صورت ویال خوراکی طعم دار است. این محصول به دلیل به دلیل مایع بودن و استفاده از بهترین مواد اولیه در تولید آن، دارای سرعت جذب بسیار بالایی است.

اثر بخشی این مکمل را در مقایسه با انواع قرص و کپسول ال کارنتین بسیار بیشتر می کند سرعت جذب  هر ویال خوراکی ال کارنیتین مایع پارس بهروزان حاوی 2000 میلی گرم کارنیتین می باشد که در بسته بندی های 10 عددی تولید شده و در داروخانه ها عرضه می شود.


نحوه مصرف کارنیتین مایع پارس بهروزان جم:


بهترین زمان مصرف این ال کارنیتین نسبت به دوز محصول 1  تا 2  ویال خوراکی حدودا 30 دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی می باشد. البته ورزشکاران می توانند در روزهای غیر تمرینی نیز 1 الی 2  ویال خوراکی از ال کارنیتین مایع پارس بهورزان جم را در ابتدای روز مصرف نمود.

 

ال کارنیتین مایع بنیان سلامت کسری


ال کارنیتین مایع بنیان سلامت کسری


شرکت بنیان سلامت کسری یکی از شرکت های دانش بنیان در عرصه تولید محصولات دارویی و مکمل های ورزشی است که از سال 1393 اقدام به تولید انواع مکمل های ورزشی نموده است. ال کارنیتن مایع شرکت بنیان سلامت کسری ایران یکی از بهترین و با کیفیت ترین ال کارنیتین های موجود در بازار ایران می باشد و از آنجایی که این مکمل ورزشی به صورت  مایع تولید و عرضه می شود قدرت جذب بسیار بالایی در مقایسه با انواع قرص و کپسول آن در بدن ورزشکاران دارد و در نتیجه اثر آن در بدن انسان بسیار سریعتر می باشد.
ال کارنیتین مایع بنیان سلامت کسری  به صورت ویال خوراکی 1000 و 2000 و 3000 میلی گرمی تولید شده و در بسته بندی های 10 میلی لیتری که داخل هر بسته بندی 10 عدد ویال 10 میلی لیتری وجود دارد و  در داروخانه ها یافت می شود. 


نحوه مصرف ال کارنیتین مایع بنیان سلامت کسری:


بهترین موقع برای مصرف ال کارنیتین مایع بنیان سلامت کسری نسبت به دوز محصول 1  الی 2  ویال 30 دقیقه قبل از شروع فعالیت ورزشی می باشد. همچنین در روزهای غیر تمرینی نیز می توان از این مکمل ورزشی به مقدار 1 الی 2 ویال در ابتدای روز استفاده کرد.
 

2022-07-17 15:06:29


بازدید: 1681

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel