تندرست

خواص مخمر جو

تندرست

خواص مخمر جو

قرص مخمر جو چیست

بدن انسان، برای رشد، نمو و ترمیم خود به مواد مختلفی احتیاج دارد. کمبود هر کدام از این مواد، به سلامتی انسان آسیب جدی می رساند. ورزشکاران و بدنسازان، به دلیل فعالیت ها و تمرینات بدنی شدیدی که انجام می دهند، به میزان بیشتری از این مواد نیاز دارند. درصد خوبی از این مواد مورد نیاز بدن، از طریق رژیم غذایی در اختیار شخص قرار می گیرد. علاوه بر آن، اشخاص مختلف، به خصوص ورزشکاران و بدنسازان، می توانند از مکمل تقویتی برای تامین این مواد مورد نیاز بدن، استفاده کنند. یکی از مکمل هایی که ورزشکاران و به خصوص کسانی که به بدنسازی مشغول هستند از آن استفاده می کنند، قرص مخمر جو است. این قرص فواید بسیار زیادی دارد. این مکمل تقویتی به خاطر تاثیرش در چاقی بخصوص چاقی صورت و همچنین نقش مهمی که در بدنسازی دارد، معروف شده است.

 

 

معرفی ترکیب و ساختار مخمر جو

مخمر نوعی قارچ است. در واقع، قارچ ها انواع مختلفی دارند و مخمر در گروه قارچ های تک سلولی قرار می گیرد. این مخمر در نانوایی ها برای ور آمدن خمیر نان، همچنین در شیرینی پزی ها کاربرد دارد. مخمر جو با نام مکمل بیولوژیکی فعال نیز شناخته می شود. زیرا حاوی انواع ویتامین ها، آمینو اسیدها و مواد معدنی مختلف هست که هر کدام از این مواد، نقش مهمی در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. مخمر جو، ماده بسیار ارزشمندی است. مکمل تقویتی مخمر جو، قرصی است که شرکت های داروسازی آن را از مخمر جو تهیه می کنند. یکی از اصلی ترین موارد کاربرد این مکمل تقویتی در بدنسازی، این است که حاوی انواع ویتامین های ب B به جز ب 12 است. ویتامین های این گروه نقش بسیار مهمی در ورزش و بدنسازی ایفا می کنند.

 

 

خواص قرص مخمر جو و نحوه تاثیر و عملکرد آن بر بدن

همانطور که گفتیم این مکمل تقویتی حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله مهم ترین مواد مغذی موجود در این مخمر، ویتامین های گروه ب B به جز ویتامین ب12 است. ویتامین های این گروه نقش مهمی در سوخت و ساز کربوهیدرات ها و عملکرد سیستم عصبی دارند. به همین دلیل کمبود آن ها باعث خستگی و ضعف عضلات می شود. از این رو نقش مهمی در کیفیت عملکرد ورزشکاران دارد. این ویتامین ها در سنتز هموگلوبین نیز نقش مهمی دارند. این ویتامین ها در تولید انرژی نیز نقش مهمی دارند. به دلیل وجود ویتامین های گروه ب B این مکمل نقش مهمی در حفاظت از سلامت سیستم گوارشی، چشم و ماهیچه ها دارد. همچنین مصرف ویتامین های این گروه باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. بیشتر منابع طبیعی حاوی ویتامین ب B شامل انواع گوشت ها می شود. به همین علت گیاهخواران و ورزشکارانی که گوشت مصرف نمی کنند، می تواند از این مکمل ورزشی برای تامین ویتامین های گروه ب b استفاده کنند. موضوع افزایش حجم عضله برای ورزشکاران و به خصوص کسانی که به بدنسازی مشغول هستند، اهمیت ویژه ای دارد. برای عضله سازی، بدن نیاز به آمینو اسید دارد. ویتامین های گروه ب B نقش مهمی در هضم و جذب این آمینواسیدها بر عهد دارند. این مکمل تقویتی، حاوی ماده معدنی سلنیوم است. سلنیوم یک ماده آنتی اکسیدان قوی است. آنتی  اکسیدان ها نقش فوق العاده مهمی در خنثی کردن مولکول های رادیکال های آزاد دارد. در نتیجه در پیشگیری از سرطان و بیماری های التهابی مثل روماتوئید آرتریت نقش دارد. این مکمل تقویتی، حاوی ماده معدنی کروم است. کروم نقش مهمی در تنظیم قند خون بر عهده دارد. همچنین می تواند باعث کاهش کلسترول خون شود. قرص مخمر جو، حاوی فیبر است. به همین علت در بهبود عملکرد سیستم گوارشی نقش زیادی دارد. یکی دیگر از خواص این مکمل تقویتی، تاثیر آن در چاقی و افزایش وزن است. این مسئله در میان ورزشکاران رواج بیشتری دارد. علاوه بر ورزشکاران، کسانی که به اختلالات تغذیه ای و کمبود وزن دچار هستند نیز از این مکمل استفاده دارویی می کنند. این مکمل تقویتی باعث چاق شدن صورت نیز می شود. البته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک، این مکمل را مصرف نکنید. چرا که که مصرف خودسرانه آن تاثیرات خطرناکی بر روی سلامتی شما می گذارد.

 

 

نحوه استفاده از مکمل تقویتی مخمر جو

این مکمل ورزشی به صورت قرص، کپسول و پودر تولید شده و بازار فروش عرضه می شود. با توجه به این که شرکت های داروسازی مختلفی این مکمل را تولید می کنند، دز مصرفی برندهای مختلف می تواند متفاوت باشد. به همین علت برای تعیین دوز دقیق مورد نیازتان حتما با پزشک مشورت کنید. اگر قصد استفاده از پودر این مکمل را دارید، توصیه می شود هر روز، یک الی دو پیمانه از پودر مکمل تقویتی مخمر جو را در آب حل کرده و میل کنید. به عبارت دیگر دوز پیشنهادی، 3000 میلی گرم در روز است که می توانید آن را در سه وعده مصرف کنید. به دلیل طعم تلخ آن، می توانید پودر را در نوشیدنی هایی مثل اسموتی حل کنید تا طعم نامطلوب آن از بین برود. اگر از قرص این مکمل استفاده می کنید، معمولا توصیه می شود که هر سه الی چهار ساعت، دو قرص مخمر جو را با آب میل کنید. البته توجه کنید که تعداد قرص های مصرفی در یک روز، نباید به بیش از 12 عدد برسد. علاوه بر آن، این دوز پیشنهادی، یک قاعده کلی است و برای تمام افراد کاربرد ندارد. این مکمل تقویتی می تواند با برخی از داروها، تداخل مصرف داشته باشد. فلذا پیش از مصرف آن حتما با پزشک مشورت کرده و دوز مورد نیاز خود را دریافت کنید.

اگر قصد استفاده از مکمل تقویتی و مکمل بدنسازی را دارید، حتما باید از مکمل های اورجینال و معتبر استفاده کنید. مصرف مکمل هایی که در شرکت معتبری تولید نشده اند، می تواند آسیب جدی به سلامتی شما برساند. مکمل های معتبر تحت نظر وزارت بهداشت و با لیبل اصالت وزارت بهداشت هستند و فقط در فروشگاه های معتبر عرضه می شوند. شما می توانید برای آگاهی از قیمت مکمل ورزشی و خرید مکمل اصل به وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان مراجعه نمایید.

 

2021-11-21 10:36:03


بازدید: 3917

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel