تندرست

خواص جینسینگ در ورزش

تندرست

خواص جینسینگ در ورزش

جینسینگ چیست

جینسینگ از مکمل های گیاهی محبوب قدیمی است که مورد استفاده ورزشکاران قرار می‌ گیرد و از آن در انواع مکمل های ورزشی نیز استفاده می‌شود. این گیاه فوق العاده فواید بسیار زیادی برای ورزشکاران دارد و تمامی این موارد باعث شده که این که طی سال های طولانی به عنوان پرطرفدارترین مکمل ورزشی باقی بماند. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد مکمل جینسینگ را برای شما دوستان عزیز ارائه دهیم با ما همراه باشید. 

 

جینسینگ چیست؟ 

گیاهان مختلفی هستند که با نام جنسینگ وارد بازار می گردند. اما متخصصانی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند معتقد هستند که تنها دو گونه آمریکایی و آسیایی از این گیاه، ارزشمند هستند و به عنوان گیاه اصلی شناخته می‌ شود. البته ممکن است گیاه های متفاوتی مانند جینسینگ برزیلی، سیبری، هندی و ماکا نیز در بازار وجود داشته باشند که آنها را به عنوان نمونه مشابه به فروش می‌ رسند. البته دو نمونه هندی و ماکا در سال های گذشته به دلیل خواص فوق‌ العاده‌ ای که در ترکیبات آن ها وجود دارد محبوبیت بالایی پیدا کرده اند

اما به طور کلی می‌ توان گفت نمونه آسیایی این گیاه ارزش بسیار زیادی دارد و سال‌ های زیادی است که در علم پزشکی از آن استفاده می‌ شود. به همین دلیل آن را به عنوان پادشاه گیاهان می شناسند.

علت نامگذاری این گیاه فوق العاده به دلیل خواص معجزه ‌آسایی که برای بدن به همراه دارد می باشد. بسیاری از افراد به آن جینسینگ پاناکس می‌ گویند که از نظر لغوی معنای آن شبیه به آدم درمانگر کلی است. زیرا ریشه این گیاهان حالتی شبیه به بدن انسان دارد. 

 

 

 

فواید جینسینگ برای بدن چیست؟ 

همان طور که گفته شد جینسینگ اصل تنها در دو نوع آمریکایی و آسیایی وجود دارد که نمونه آسیایی آن باعث تحریک بدن برای انجام واکنش‌ های مختلف مانند انجام سوخت و ساز (متابولیسم) در بدن می شود‌. در مقابل مدل آمریکایی آن برای بهبود ریکاوری و همچنین آرامبخشی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این دو مدل مختلف واکنش های متضاد به همراه دارند که به دلیل مواد تشکیل دهنده فعال در آن ها می باشد.

یکی دیگر از تاثیراتی که این گیاه بر روی بدن دارد آن است که باعث سازگاری ژنی می گردد. این سازگاری در واقع زمانی ایجاد می‌ شود که هورمون استرس در بدن بیش از اندازه تولید گردد. بنابراین بر روی بدن تأثیر گذاشته و باعث کاهش این هورمون در بدن می شود. البته در موارد دیگر زمانی که هورمون استرس بسیار کم تولید شود باعث ایجاد تعادل در میزان هورمون مورد نیاز بدن می شود. بنابراین موجب می شود تا بدن در برابر فشارها و استرس های مختلف انعطاف پذیری بالاتری پیدا کند. 

 

فواید جینسینگ برای ورزشکاران چیست؟ 

همان طور که می دانید بسیاری از افراد ورزشکار برای انجام تمرینات بدنسازی از مکمل های حاوی جینسینگ استفاده می کنند که می‌ تواند تاثیرات فوق‌ العاده ‌ای بر روی عملکرد ورزشی آن‌ ها داشته باشد. اما همان طور که گفته شد محصولات متفاوتی در بازار موجود است که باید حتماً از مکمل اصل استفاده کنید تا بتوانید از خواص عالی آن ها بهره مند شوید. از جمله فوایدی که این مکمل ورزشی دارد عبارت است از: 

 

 

 

افزایش انرژی و عملکرد: 

در دهه های اخیر تحقیقات بسیار زیادی بر روی کاربرد مکمل جینسینگ انجام شده است. نتیجه این تحقیقات نشان دهنده آن است که این گیاه باعث رفع خستگی شده و موجب افزایش انگیزه و انرژی در افراد می گردد. همچنین تحقیقات بیان کننده آن است که حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم از هر نوع جینسینگی موجب می‌ شود تا سطح انرژی بدن و تمرکز روانی در افراد افزایش پیدا کند. 

 

عضله سازی و ریکاوری پس از تمرین: 

یکی دیگر از خواص مکمل جینسینگ ویژگی متعادل کننده گی است که موجب عضله سازی و ریکاوری پس از انجام تمرینات ورزشی می شود. در واقع می‌ توان گفت تاثیر مکمل زمانی بیشتر می ‌شود که شدت تمرینات ورزشی تغییر کند یا این که باعث ایجاد فشاری جداگانه گردد و عضلات در ایجاد این فشار نقشی نداشته باشند. برای مثال حدود ۲۰ گرم از نوع آمریکایی این مکمل به مدت یک هفته در افراد جوان موجب می گردد تا التهاب و آسیب عضلات در هنگام انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند. 

 

تاثیر جینسینگ در بدنسازی: 

جینسینگ به عنوان یک مکمل بدنسازی نیز به شمار می‌ رود. زیرا باعث می‌ شود تا ظرفیت روانی و جسمی در بدنسازان و ورزشکاران افزایش پیدا کند. همچنین باعث می ‌شود تا انرژی مورد نیاز در هنگام انجام تمرینات فشرده بدنسازی تامین گردد‌. یکی دیگر از تاثیرات مهم در بدنسازی آن است که موجب افزایش عضلات می شود. 

 

 

چه زمانی بهتر است از جینسینگ استفاده کرد؟ 

همان طور که گفته شد جینسینگ به عنوان سازگار کننده ژنی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. بنابراین زمانی که تغییراتی در انجام تمرینات ورزشی ایجاد می کنید و شدت آن را افزایش می دهید می توانید از این مکمل استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید بهتر است از این مکمل در زمان ریکاوری و روزهای استراحت نیز استفاده نمایید، تا کارایی مکمل را به بهترین شکل مشاهده کنید. 

 

نحوه مصرف مکمل جنسینگ

به طور کلی بهتر است از مکمل اورجینال جینسینگ روزانه حدود ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم استفاده شود. البته باید دقت داشته باشید که در روزهای ابتدایی از دوز کمتری استفاده نمایید و به مرور زمان دوز مصرفی را افزایش دهید. این مکمل باید قبل از مصرف غذا استفاده شود تا جذب آن بهتر انجام شود و از مزایای عالی آن بهره مند شوید. 

 

خرید مکمل جنسینگ

خرید و فروش مکمل در فروشگاه های مختلف کشور به خصوص داروخانه ها انجام می شود. اما خرید مکمل اصل و اورجینال اهمیت بسیار بالایی دارد. به خصوص مکمل جینسینگ که نمونه‌ های مشابه و تقلبی آن در بازار فراوان است. پس برای آن که بتوانید خریدی مطمئن و اصل داشته باشید باید به داروخانه ها و فروشگاه های مجاز مراجعه کنید. یکی از بزرگ ترین و معتبرترین فروشگاه های مکمل اورجینال وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان می باشد که شما می توانید برای سفارش مکمل به صورت آنلاین به این وبسایت و به صورت حضوری نیز به این داروخانه مراجعه فرمایید.

 

2021-08-21 12:03:59


بازدید: 2504

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel