تندرست

گلوکوزآمین چیست

تندرست

گلوکوزآمین چیست

 گلوکوزامین چیست ؟

درد استخوانی و مفاصل از جمله رایج ترین مشکلات دنیای مدرن و صنعتی می باشد. منشاء این دردها عموما بیماری های التهابی نظیر آرتروز و آرتریت روماتوئید است.

به منظور درمان و کاهش درد ناشی از این بیماری ها از روش های تهاجمی همچون عمل های جراحی و غیرتهاجمی استفاده می شود.

از جمله روش های غیر تهاجمی استفاده از مکمل های غذایی در کنار داروها است.

 

 

گلوکوزامین

 

یکی از این مکمل های غذایی، مکمل گلوکزامین است که به فرم های مختلف و  همراه با ترکیبات دیگر جهت کاهش درد تجویز می شود.

در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که ویژگی های یک مکمل گلوکزامین موثر چیست و بهترین گلوکزامین موجود در بازار کدام است؟

 

ویژگی های یک مکمل گلوکزامین استاندارد:

1. کدام نوع گلوکزآمین موثرتر است؟

سه نوع گلوکزامین در مکمل های غذایی استفاده می شود. گلوکزآمین سولفات، گلوکوزامین هیدروکلراید و ان استیل گلوکزامین. در بین سه ترکیب بالا، بیشترین تحقیقات بر روی مکمل گلوکزامین سولفات صورت گرفته است. بررسی ها نشان می دهد که گلوکزامین سولفات بیشترین اثربخشی را در کاهش درد دارد.

پیش از خرید مکمل، برچسب آن را بخوانید و به نوع گلوکزامین توجه نمایید.

2. چه دوزی از گلوکزآمین موثر است؟

مطالعات نشان می دهد دوز موثره گلوکزامین برای ترمیم و کاهش درد استخوان ها و مفاصل  1500 میلی گرم در روز است که معمولا در سه نوبت 500 میلی گرمی دریافت می شود.

جهت اطمینان از بهره بری حداکثری از فواید گلوکزامین پیشنهاد می شود در صورت نبود موارد منع مصرف، این فراورده به مدت 3 تا 4 ماه استفاده شود.

مکمل باید حاوی دوز موثر گلوکزامین باشد.

3. بهترین فرمولا ترکیبی با گلوکزامین چیست؟

بهتر است گلوکوزامین با ترکیبات موثر دیگر همراه شود. ترکیباتی که در مکمل گلوکزآمین به عنوان همراه با هدف اثربخشی بیشتر آورده می شود شامل کندروئیتین، ام اس ام، کلاژن و برخی از ویتامین ها می باشد. حضور هر یک از موارد بالا در دوز موثره می تواند مفید واقع شود.

دوز موثره برای کندروئیتین حدقل 800 میلی گرم و برای ام اس ام 1500 میلی گرم در روز می باشد. مطالعات نشان می دهند که دو ترکیب گلوکزامین و کندروئیتین دارای اثر هم افزایی جهت محافظت از مفاصل را دارند و همراهی این دو ترکیب با ام اس ام به عنوان یک آنتی اکسیدان به محافظت بیشتر از مفاصل کمک می کند.

ترکیب متیل سولفونیل متان، گلوکزامین و کندروئیتین سولفات به عنوان یکی از بهترین ترکیبات سه گانه جهت حفاظت از مفاصل شناخته شده است.

 

بهترین فرمولا ترکیبی با گلوکزامین چیست؟

گلوکزامین را بصورت ترکیبی استفاده نمایید.

 

معرفی ایزی فلکس داروسازی کارن

یکی از مکمل های غذایی داروسازی کارن، مکمل ایزی فلکس است. این مکمل  با هدف تسکین درد استخوان و مفاصل و ترمیم و کاهش تورم آن ها در افراد دارای آرتروز و آرتریت روماتوئید تجویز می شود. همچنین ورزشکاران ایزی فلکس را با هدف حفاظت از مفاصل و تاندونها در مقابل آسیبهای ورزشی مصرف می کنند.

علت انتخاب ایزی فلکس ترکیب گلوکزامین با دو ترکیب دیگر و داشتن دوزهای موثره است. ترکیبات ایزی فلکس شامل گلوکزآمین سولفات، کندروئیتین سولفات و متیل سولفونیل متان می باشد. مکمل ایزی فلکس در هر سروینگ سایز خود:

1500 میلی گرم گلوکزآمین سولفات

600 میلی گرم کندروئیتین سولفات

1800 میلی گرم متیل سولفونیل متان را دارا می باشد.

لازم بذکر است که گلوکزامین موجود در ایزی فلکس از نوع گلوکوزامین سولفات است.

برای تهیه این مکمل می توانید مستقیما از قسمت تقویتی های وبسایت تندرست اقدام نمایید.

2021-07-06 17:59:52


بازدید: 825

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel