تندرست

خواص کافئین در ورزش

تندرست

خواص کافئین در ورزش

کافئین چیست

یکی از محبوب ترین مکمل ها که طرفداران زیادی دارد مکمل کافئین می باشد. این مکمل باعث بهبود و تقویت عملکرد بدنسازان در هنگام انجام تمرینات ورزشی سنگین می‌ شود. علاوه بر آن تاثیرات بسیار زیادی برای بدن به همراه دارد‌‌. به طور کلی می ‌توان گفت در دنیای ورزشی عملکرد ذهنی و جسمی از موضوعات بسیار مهم به شمار می ‌روند. زمانی که گروه های ورزشی یا شخصی برای رسیدن به هدف مورد نظر تلاش می‌ کند به آن عملکرد ورزشی گفته می‌ شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است حاکی از آن است که برای دستیابی به موفقیت، ورزشکاران و بدنسازان باید عملکرد ذهنی و جسمی مناسبی داشته باشند. استفاده از این مکمل باعث بهبود عملکرد روانی و جسمی در ورزشکاران می شود.

مکمل کافئین چیست؟

مکمل ورزشی کافئین از موادی است که باعث تحریک سیستم عصبی بدن می شود. به همین دلیل باعث سرحال شدن ورزشکاران  می گردد‌‌ استفاده از این مکمل اورجینال موجب ایجاد سلامتی روانی، تقویت حافظه، افزایش تمرکز و... می شود‌، البته در صورتی که در دوز پایین استفاده شود.

همه ما قهوه را منبع عالی برای کافئین می‌ دانیم که استفاده از این ماده می ‌تواند باعث جلوگیری از آلزایمر یا ایجاد برخی از سرطان ها در بدن شود. این مکمل ورزشی از پر مصرف ترین موادی است که در جهان برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند. بسیاری از ورزشکاران نیز برای نیروزایی و کمک برای انجام تمرینات ورزشی از این مکمل استفاده می کنند. مصرف این مکمل در بدن یک ورزشکار علاوه بر تاثیر روانی که دارد موجب بالا بردن چربی سوزی نیز خواهد شد. همچنین باعث بهتر شدن عملکرد ورزشی بی هوازی و هوازی در ورزشکاران می گردد.

 

 

مکمل کافئین چگونه بر بدن تاثیر می گذارد؟

حدود دو ساعت طول می ‌کشد تا کافئین از معده جذب بدن گردد و غلظت آن در خون بالا رود. جالب است بدانید تمامی ارگان ها و قسمت‌ های مختلف بدن این ماده را جذب می ‌کنند. به همین دلیل می تواند بر روی قسمت های مختلف بدن تاثیر گذار باشد. مقدار اضافه کافئینی که در خون شخص باقی می‌ ماند به کبد فرستاده می‌ شود. در نهایت از طریق ادرار دفع می گردد. به طور کلی خواص این مکمل برای ورزشکاران و بدنسازان بسیار زیاد است که در زیر به صورت خلاصه توضیح می‌دهد.

حفظ عضلات:

کاربرد مکمل کافئین در بدن متفاوت است. یکی از کاربردهای آن حفظ عضلات می باشد. بنابراین از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری کرده و موجب حفظ آن ها در برابر آسیب‌ ها می‌ شود. در واقع این ماده می‌ تواند بر روی عضلات دیافراگم یا اسکلتی تاثیرگذار باشد. همچنین از تحلیل رفتن عضلات بر اثر افزایش سن جلوگیری می کند.

کاهش وزن چربی سوزی:

استفاده از این مکمل می تواند باعث بالا بردن متابولیسم بدن و چربی سوزی در ورزشکاران گردد. همین موضوع باعث می‌ شود تا آن ها کاهش وزن مناسبی داشته باشند. بنابراین افرادی که از این مکمل استفاده می‌ کنند اکسیداسیون چربی در آن ها بالا رفته و موجب کاهش وزن می گردند.

مناسب برای ورزش های استقامتی:

طبق تحقیقات انجام شده مصرف حدود ۵ گرم مکمل کافئین باعث می شود تا بدن از تری گلیسرید به عنوان یک منبع سوخت استفاده نماید و گلیکوژن در عضلات ذخیره گردد. در نتیجه افرادی که در ورزش های استقامتی از مکمل استفاده می‌ کنند دی اکسید کربن در بدن آن ها نسبت به اکسیژن کاهش یافته و غلظت اسیدهای چرب آزاد خون بالا می رود. این موضوع نشان دهنده آن است که عضلات از چربی‌ ها به عنوان سوخت مورد نیاز خود استفاده می‌ کنند. به همین دلیل عملکرد ورزشی آن ها بالا می رود.

مکمل کافئین در بدنسازی:

استفاده از این مکمل در زمان انجام تمرینات ورزشی بدنسازی باعث بالا رفتن تستسترون در خون می گردد. بنابراین افزایش انرژی در بدنسازان موجب بالا رفتن قدرت عضلانی آن ها می شود‌. همچنین به دلیل تاثیر فوق ‌العاده ‌ای که بر روی متابولیسم و افزایش اکسیژن در خون دارد با بالا بردن انرژی بدن عملکرد ورزشی را بهبود می بخشد.

 

 

ترکیبات مکمل کافئین:

این مکمل از ترکیبات نشاسته،  آیروزیل، استئارات، منیزیم، ذرت و بخصوص کافئین تشکیل شده است.

نحوه مصرف مکمل کافئین:

همان طور که گفته شد حدود دو ساعت طول می‌ کشد تا کافئین از طریق معده جذب خون گردد. بنابراین باید حدود ۲ ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی قرص کافئین را استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از این مکمل می‌ تواند تاثیرات فوق‌ العاده ‌ای در بدن داشته باشد، و تاثیرات آن حدود ۶ ساعت باقی خواهد ماند. پس توصیه می‌ کنیم از این مکمل در زمان ‌هایی که نزدیک به زمان استراحت شما می باشد استفاده نکنید.

هر قرص  آن حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم از این ماده را در خود دارد. این میزان به اندازه نوشیدن یک فنجان قهوه می باشد که در هر وعده یک یا دو قرص استفاده می‌ شود.

 

 

انواع مکمل کافئین:

این مکمل اصولاً به صورت قرص تولید و عرضه می‌ شود. قرص کافئین محبوبیت بسیار بالایی در بین ورزشکاران دارد. زیرا استفاده از آن بسیار راحت می باشد و افراد می ‌توانند به راحتی دوز مورد نیاز خود را تعیین کنند.  البته این مکمل ورزشی ممکن است به شکل قرص جوشان نیز تولید شود که باعث کاهش خستگی و بالابردن توان جسمی افراد می گردد.

به طور کلی می توان گفت از کافئین برای تولید مکمل های مختلف نیز استفاده می شود. یکی از مکمل هایی که دارای کافئین می باشد پمپ  ها هستند. این محصولات موجب بالا بردن قدرت و استقامت در ورزشکاران می گردند. از خصوصیات دیگر پمپ ها  بالا بردن توان ذهنی و همچنین بالا بردن قدرت بدن برای انجام تمرینات ورزشی سخت و فشرده است. در واقع می‌ توان گفت با مصرف این محصول پس از پایان تمرینات ورزشی هیچگونه خستگی یا کمبود انرژی نخواهید داشت.

خرید مکمل کافئین:

خرید مکمل از مراکز معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا امروزه فروش مکمل های ورزشی غیر استاندارد بسیار زیاد شده است. به همین دلیل باید از مراکز معتبر که دارای مجوز رسمی برای پخش مکمل ورزشی هستند خرید کنید، تا با سفارش مکمل اورجینال یک خرید مطمئن داشته باشید. شما می‌توانید مکمل اصل و اورجینال کافئین را از وبسایت تندرست متعلق به داروخانه دکتر توکلیان سفارش دهید.

2021-08-24 12:47:07


بازدید: 752

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel