تندرست

خواص مکمل زد ام ای

تندرست

خواص مکمل زد ام ای

زد ام ای چیست

معمولاً افراد زمانی که ورزش کردن را آغاز می کنند چند ماه اول با مکمل های مختلفی مانند گلوتامین، ‏وی یا کراتین آشنا می شود. یکی دیگر از مکمل هایی که در بین ورزشکاران بسیار محبوب است مکمل زد ام ای می باشد. این مکمل به دلیل ترکیب فوق العاده ای که دارد تاثیرات بسیار عالی بر روی بدن ورزشکاران خواهد داشت. از جمله این تاثیرات می‌توان به بهبود ریکاوری و همچنین خواب راحت اشاره کرد. در این مطلب می ‌خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد این مکمل ورزشی در اختیار شما قرار دهیم با ما همراه باشید. 

 

معرفی زد ام ای

در واقع می‌توان گفت مکمل زد ام ای مکملی بسیار فوق ‌العاده است که از ترکیب ۳ ماده مختلف به نام زینک، منیزیم و همین طور ویتامین 6 ب تشکیل شده است. به طور کلی دلیل اصلی که افراد ورزشکار و بدنسازان از این مکمل استفاده می‌ کنند آن است که موجب بهبود فرآیند ریکاوری می گردد. یکی از مزیت‌های این مکمل بدنسازی آن است که باعث می‌ شود سرعت ریکاوری را افزایش پیدا کند. علاوه بر آن عده‌ ای نیز بر این عقیده هستند که خواب عمیق موجب تولید هورمون های عضله ساز می گردد. بهتر است این موضوع را بدانید بسیاری از افرادی ورزشکار به خصوص در بدنسازی به دلیل تمرینات سخت و سنگینی که دارند کیفیت خواب آن ها پایین می‌ آید. علاوه بر آن افزایش سن نیز می‌ تواند یک عامل دیگر که موجب افت کیفیت خواب می شود باشد. بنابراین استفاده از مکمل زد ام ای باعث بهتر شدن این موضوع می گردد. 

 

 

 

ترکیبات مکمل زد ام ای چیست؟ 

همانگونه که گفته شد مکمل زد ام ای از سه ماده زینک، منیزیم و ویتامین 6 ب تشکیل می شود که هر کدام از این موارد ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه ترکیبات زد ام ای به صورت جداگانه توضیح داده شده است. 

 

زینک:

زینک از مواد معدنی می باشد که به طور طبیعی در بدن وجود ندارد اما قطعاً به آن نیاز داریم. از جمله کاربردهای زینک در بدن بهبود سیستم ایمنی، بهبود عمل خود درمانی، بالا بردن سوخت و ساز کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها و همچنین ساختن سلول های جدید است. همچنین زینک برای خانم های باردار نیز بسیار مهم و ضروری می باشد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است مشخص گردیده که استفاده روزانه از حدود ۳۰ میلی‌ گرم زینک تستوسترون را دو برابر افزایش می‌ دهد که این موضوع برای ورزشکاران اهمیت بالایی دارد. 

 

منیزیم: 

منیزیم نیز یکی دیگر از موادی است که در مکمل زد ام ای وجود دارد.  این ماده باعث رشد سلول های عصبی و عضلانی و همچنین رشد استخوان ها می گردد. به طور کلی می‌ توان گفت منیزیم کاربردهای بسیار بالا دارد و حدود ۳۰۰ عملکرد مختلف در بدن بر عهده این ماده می باشد. 

 

ویتامین 6 ب

ویتامین 6 ب در واقع ماده‌ ای است که بدن را وادار می‌ کند از کربوهیدرات و پروتئین ها استفاده کند. علاوه بر آن این ویتامین بر روی ساخت هموگلوبین نیز تاثیرگذار است. افزایش هموگلوبین باعث می‌ شود تا اکسیژن رسانی به اندام‌ های بدن بهتر انجام گردد. علاوه بر آن یکی دیگر از عملکردهای ویتامین b۶ آن است که موجب تولید هورمون‌ های نوراپی نفرین و سروتونین می شود. در واقع نوراپی نفرین و سروتونین هورمون هایی هستند که هورمون مربوط به خواب یا همان ملاتونین را تنظیم می کنند.

یک نکته بسیار جالب در مورد ویتامین 6 ب آن است که باعث می‌ شود تا جذب دو ماده دیگر زینک و منیزیم در بدن افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که در مکمل زد ام ای این سه ماده را با یکدیگر ترکیب شده اند. 

 

کاربرد مکمل زد ام ای بر عملکرد ورزشی: 

به طور کلی می ‌توان گفت از کارایی مکمل زد ام ای بهبود تمرینات عملکرد ورزشی می باشد. همچنین این مکمل بدنسازی موجب ساخت عضلات نیز می گردد. این مکمل فوق العاده به دلیل ترکیبات قوی که دارد در افرادی که با کمبود منیزیم یا روی روبرو هستند باعث برطرف شدن این مشکل می گردد.  به طور کلی هر یک از این مواد معدنی اگر در بدن افراد کاهش پیدا کند در مقابل موجب کاهش سطح تستوسترون در بدن می‌ گردد. همان طور که می‌ دانید برای افراد ورزشکار بالا بودن سطح تستوسترون اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا باعث افزایش حجم عضلات می شود. بنابراین کمبود این مواد معدنی و کاهش تستوسترون مشکلات مختلفی را برای بدن ایجاد می‌ کند‌.

یک موضوع بسیار مهم دیگر که در ورزشکاران و بدنسازان دیده می‌ شود آن است که این افراد به دلیل داشتن رژیم های غذایی سخت یا عرق کردن بیش از اندازه ممکن است میزان قابل توجهی روی و منیزیم را از دست بدهند. به همین دلیل مصرف مکمل زد ام ای این کمبود را جبران کرده و موجب افزایش قدرت عضلانی و عملکرد ورزشی در آن ها می‌گردد. یکی دیگر از خواص مکمل زد ام ای آن است که از افت سطح تستوسترون در بدن که به دلیل انجام تمرینات ورزشی سخت روی می ‌دهد جلوگیری کرده و باعث رفع خستگی عضلات می گردد. 

 

 

نحوه مصرف مکمل زد ام ای: 

بهتر است روزانه ۲ مرتبه از مکمل اورجینال زد ام ای استفاده شود که زمان مصرف آن یک مرتبه قبل از انجام تمرینات ورزشی و یک مرتبه قبل از خواب و با معده خالی می باشد. البته افرادی که در بعضی از روزها تمرینات ورزش ندارند می‌ توانند این مکمل را یک مرتبه اول صبح و یک مرتبه قبل از خواب میل کنند. اگرچه بعضی از افراد ترجیح می ‌دهند سه ترکیب اصلی مکمل زد ام ای را به صورت جداگانه تهیه کرده و از آن ها استفاده کنند. اما بهتر است مکمل های آماده که به صورت قرص می باشد را خریداری کنید تا بهتر بتوانید میزان دوز مناسب را دریافت کنید‌ 

 

 

خرید مکمل زد ام ای: 

همان طور که گفته شد مکمل زد ام ای یکی از پرطرفدارترین مکمل های ورزشی به شمار می رود. به همین دلیل خرید مکمل اصل اهمیت بسیار بالایی برای ورزشکاران دارد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان انواع مکمل اصل را دریافت کنید.

 

2021-08-24 16:39:43


بازدید: 696

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel