تندرست

تاثیر مکمل کراتین در افزایش وزن

تندرست

تاثیر مکمل کراتین در افزایش وزن

 مکمل کراتین، یک ابزار موثر برای بهبود عملکرد ورزشی افراد لاغر به حساب می آید. در جامعه‌ی ورزشی، کراتین به عنوان یک مکمل معروف و پرکاربرد شناخته می‌شود که بهبود عملکرد و استقامت ورزشی را تقویت می‌کند. اما آیا مکمل کراتین فقط برای افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند مناسب است؟ در واقع، مصرف کراتین برای افراد لاغر نیز می‌تواند مزایایی فراهم کند. در این مقدمه، به بررسی مزایا و راهنمایی‌هایی برای مصرف کراتین و خرید مکمل از داروخانه فروش مکمل برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند، خواهیم پرداخت.

شرایط مصرف مکمل کراتین برای افراد لاغر

 مصرف کراتین می‌تواند باعث افزایش وزن شود. اگر برای اولین بار از مکمل کراتین استفاده می‌کنید و فاز بارگیری سریع (مصرف روزانه 20 الی 25 گرم به مدت 5 الی 7 روز) را انجام دهید، ممکن است وزن شما 1 الی 2 کیلوگرم افزایش یابد. اگر برای مسابقه‌ای که وزن‌کشی دارد آماده می‌شوید، باید توجه داشته باشید که مصرف کراتین می‌تواند وزن شما را تغییر دهد. البته لازم به ذکر است که این نوع مکمل باید از داروخانه فروش مکمل (سایت تندرست) خریداری شود.

بنابراین، افراد لاغر که در دوره حجم‌گیری هستند، پس از گذشت 8 هفته از شروع ورزش می‌توانند در کنار مصرف گینر مناسب برای افزایش وزن و بهبود عملکرد ورزشی، از مکمل کراتین نیز استفاده کنند.

شرایط مصرف مکمل کراتین برای افراد لاغر

افزایش توده چربی با مصرف کراتین

معمولاً افزایش توده چربی زمانی رخ می‌دهد که مصرف کالری بیش از مصرف انرژی شما باشد. با این حال، یک پیمانه (5 گرم) کراتین کالری ناچیزی دارد و مصرف آن به تنهایی باعث افزایش توده چربی نمی‌شود.

ورزشکاران معمولاً در دوران کات و چربی سوزی از مصرف کراتین خودداری می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهند که کراتین تاثیری در متابولیسم چربی‌ها ندارد و به تنهایی توده چربی را افزایش نمی‌دهد. در دوران کات، استفاده از کراتین به میزان معمول (5 گرم) بدون اجرای دوره بارگیری، منجر به احتباس آب در بدن و تغییرات وزنی نمی‌شود.

مصرف کراتین در دوران کات می‌تواند باعث حفظ توده عضلانی شما شود، از نگرانی درباره تحلیل عضلات خود جلوگیری کند، و قدرت و استقامت بدنتان را تضمین کند.

افزایش توده چربی با مصرف کراتین

کراتین و احتباس آب در بدن

مصرف کراتین می‌تواند منجر به احتباس آب در عضلات شود. این ماده اسموتیک باعث افزایش آب درون سلولی می‌شود. اگر مصرف کراتین در مقادیر بالا انجام شود، این احتباس آب می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، اما این افزایش وزن به دلیل افزایش توده عضلانی نیست بلکه به دلیل احتباس آب در بدن اتفاق می‌افتد.

کراتین و احتباس آب در بدن

 کراتین و افزایش توده عضلانی

پس از مصرف کراتین، ممکن است احساس کنید که عضلاتتان حجیم‌تر شده است. این افزایش حجم عضلات ناشی از احتباس آب در عضلات است و نه افزایش واقعی توده عضلانی. مکمل کراتین با افزایش قدرت و عملکرد ورزشی، شما را ترغیب به تمرینات بیشتر می‌کند و باعث می‌شود عضلات به دلیل فشار بیشتر ورزش، آب بیشتری را احتباس کنند، که به نظر می‌رسد عضلات بزرگ‌تر شده‌اند.

 کراتین و افزایش توده عضلانی

بهترین نوع کراتین برای افراد لاغر

از نظر علمی، هیچ تفاوت خاصی بین انواع مختلف کراتین برای افراد لاغر وجود ندارد. افراد لاغر می‌توانند هر نوع کراتینی را که برای آن‌ها مناسب است مصرف کنند و از آن بهره‌مند شوند.

 بهره‌گیری از پتانسیل کراتین برای بهبود عملکرد ورزشی افراد لاغر

مصرف کراتین برای افراد لاغر نه تنها می‌تواند بهبودی در عملکرد ورزشی و افزایش قدرت و استقامت عضلانی فراهم کند، بلکه نقش مهمی در حفظ توده عضلانی و ارتقای تناسب اندام دارد. اگر شما یکی از افرادی هستید که به دنبال افزایش وزن نیستید اما می‌خواهید عضلاتتان را تقویت کنید و در عین حال ورزش‌های خود را بهره‌وری بیشتری داشته باشید، مشاوره از پشتیبانی سایت تندرست (داروخانه دکتر توکلیان) می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌های مناسبی را برای مصرف کراتین و استفاده بهینه از آن در برنامه ورزشی‌تان و همچنین خرید مکمل دریافت کنید.

سوالات متداول
مصرف کراتین در افراد لاغر معمولاً به افزایش توده عضلانی و نه وزن بدن منجر می‌شود. این افزایش وزن معمولاً ناشی از احتباس آب در عضلات است.
بله، مصرف کراتین برای افراد لاغر نیز می‌تواند مزایایی داشته باشد، از جمله افزایش قدرت و استقامت ورزشی و حفظ توده عضلانی.
بله، مصرف کراتین می‌تواند منجر به افزایش توده عضلانی در افراد لاغر شود، به شرطی که با تمرینات منظم و ورزشی منطبق شود.
از نظر علمی، هیچ تفکیک خاصی برای نوع کراتین برای گروه‌های مختلف وجود ندارد و افراد لاغر می‌توانند هر نوع کراتینی را مصرف کنند.
خیر، مصرف کراتین معمولاً با افزایش توده عضلانی و نه توده چربی در افراد لاغر همراه است

2024-07-18 01:28:16


بازدید: 277

محصولات مرتبط

آیکون
%10 کراتین مکس ماسل
1,000,000 تومان 900,000 تومان موجود
آیکون
%19 کراتین آپکس
892,000 تومان 720,000 تومان موجود
آیکون
%11 کراتین ژن استار
890,000 تومان 790,000 تومان موجود
آیکون
%5 کراتین سی ام 3 ترک نوتریشن
945,000 تومان 900,000 تومان موجود
آیکون
%5 کراتین ویثر
800,000 تومان 760,000 تومان موجود
0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel