تندرست

مکمل گابا چیست

تندرست

مکمل گابا چیست

گابا چیست

مکمل گابا نوعی انتقال دهنده عصبی می باشد که کمک بسیار عالی برای انتقال پیام های عصبی بین سیستم عصبی و همچنین مغز می باشد. بهتر است بدانید که این ماده به طور طبیعی در مغز و توسط گلوتامات تولید خواهد شد. تحقیقاتی که بر روی این ماده انجام شده است نشان می‌ دهد که تاثیر بسیار فوق ‌العاده ‌ای بر روی اضطراب، استرس و نگرانی ها خواهد داشت. در واقع گاما آمینوبوتیریک اسید  یا همان گابا به عنوان یک آرامبخش طبیعی عمل می‌ کند. به همین دلیل جهت بهبود کیفیت خواب، کاهش نشانه های پیش از قاعدگی و همچنین بهبود خلق و خو مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن این مکمل ورزشی فوق العاده باعث بهبود عملکرد ورزشی و بالا بردن سطح انرژی نیز می گردد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست آورید با ما همراه باشید

کارایی مکمل گابا

همان طور که گفته شد گابا نوعی انتقال دهنده پیام های عصبی به شمار می‌ رود. در واقع می‌ توان آن را ترمز ذهنی دانست. مکمل گابا بر روی سلول های ذهنی تاثیر گذاشته و فعالیت های اضافی در آن را کم می کند. بنابراین موجب ایجاد آرامش ذهن می گردد. این مکمل علاوه بر آن که تاثیر عالی بر روی سیستم عصبی بدن دارد موجب چربی سوزی نیز می‌ شود. به طور کلی می توان گفت برای تولید مکمل گاما یا گابا هورمون رشد انسان استفاده شده است. این هورمون برای رشد قد بسیار مناسب است و همچنین باعث ایجاد سوخت و ساز در بدن برای از بین بردن چربی ها می گردد‌. یکی دیگر از ویژگی‌ های این ماده تاثیر فوق ‌العاده‌ ای است که بر روی عضله سازی دارد. به همین دلیل افزایش این ماده در بدن به خصوص برای افراد ورزشکار و بدنسازان اهمیت ویژه‌ ای دارد.

یک نکته بسیار جالب که باید در مورد گابا بدانید آن است که افزایش سن باعث کاهش تولید این ماده می گردد وبرای افراد مسن کاهش وزن کار دشواری می باشد. این افراد می توانند با استفاده از گابا وزن خود را به راحتی کاهش دهند. علاوه بر آن استفاده از این مکمل ورزشی باعث بهبود کیفیت خواب در آن ها می گردد.

 

 

تاثیر مکمل گابا در بدنسازی:

در واقع می‌ توان گفت که گابا نوعی آمینو اسید می باشد که نقش بسیار بالایی برای تولید هورمون رشد دارد. هورمون رشد را می‌ توان یک هورمون بسیار قوی آنابولیک دانست که باعث عضله سازی، چربی سوزی و همچنین بهبود عملکرد ورزشی می‌ شود. مکمل گابا به عنوان یک مکمل بدنسازی شناخته می‌ شود زیرا فواید بسیار زیادی برای ورزشکاران و بدنسازان دارد. از جمله این فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

افزایش رشد عضلات:

به طور کلی می توان گفت همه ورزشکاران دوست دارن عضلاتی حجیم و قدرتمند داشته باشند و برای به دست آوردن عضلاتی محکم و قوی تمرینات سختی را انجام می ‌دهند‌. در کنار این تمرینات از انواع مکمل اورجینال استفاده می‌ کنند. یکی از این مکمل‌ ها گابا می باشد. زیرا این مکمل باعث رشد عضلات و همچنین افزایش حجم آن ها می گردد.

 

افزایش قدرت بدنی:

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در بدنسازی مورد توجه قرار می گیرد قدرت بدنی می باشد. از این رو یکی از خواص مکمل گابا نیز بالا بردن قدرت بدنی ورزشکاران است. در واقع اگر قدرت بدنی بدنسازان بالا نباشد آن ها نمی‌ توانند حرکات سخت بدنسازی را انجام دهند. بنابراین استفاده از این مکمل فوق العاده می تواند باعث آسان شدن حرکات سخت بدنسازی در ورزشکاران گردد.

 

افزایش انرژی:

معمولا تمرینات سخته باعث ایجاد خستگی مزمن در ورزشکاران می‌ شود. پس ورزشکاران برای رفع خستگی از مکمل های مختلف استفاده می ‌کنند.  یکی از کارایی مکمل گابا آن است که با افزایش انرژی موجب رفع خستگی می گردد.

 

آرام کردن عضلات:

در واقع گابا کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربرد مکمل گابا آن است که باعث می‌ شود فعالیت اضافی سلول ها کاهش یابد. بنابراین استفاده از آن باعث شل شدن عضلات و آرامش آن ها می‌ شود. در نتیجه از اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌ کند.

 

نحوه مصرف مکمل گابا:

گابا یکی از مکمل‌ هایی است که به شکل کپسول، پودر و قرص های جویدنی تولید می گردد. چون این مکمل ورزشی تاثیر مستقیمی بر افزایش همورون رشد دارد یکی از زمان های مناسب خوردن آن شب هنگام وقت خواب می باشد چون بیشترین مقدار تولید هورمون رشد در تمام افراد زمان خواب شب می باشد و با خوردن گابا این امر افزایش می یابد، پس می توان گفت  از این مکمل ورزشی قبل از تمرین و قبل از خواب و با معده خالی استفاده می‌ کنند و بهتر است روزانه ۲ گرم مصرف شود. البته دقت داشته باشید در صورتی که پس از مصرف با دوز پایین اثرات کامل دریافت نکردید می توانید به مقدار خیلی کم دوز آن را افزایش دهید.

 

 

مصرف مکمل گابا همراه مکمل های دیگر:

 

مکمل گابا از مکمل های ورزشی می باشد که انطباق پذیری بالایی با مکمل های دیگر دارد. این موضوع می تواند باعث افزایش اثرات آن شود. از جمله مکمل هایی که به عنوان تقویت‌ کننده گابا مورد استفاده قرار می‌ گیرند عبارت اند از:

ویتامین ب ۶ ویتامینی است که به سلامت متابولیک کمک می کند. مصرف ویتامین ب ۶ و گابا باعث بالا بردن اثر متابولیسم گابا می شود و علاوه بر آن از نظر مزایای سلامتی مشابه یکدیگر هستند.

روی نیز یکی دیگر از مکمل هایی است که باعث تقویت اثرات گابا می‌ شود. زیرا اثراتی در کاهش اضطراب و استرس دارد. همچنین موجب بهبود عملکرد ایمنی متابولیسم سلولی و سنتز پروتئین می گردد.

‏ال تیانین نوعی اسید آمینه است و در چای سبز نیز وجود دارد. این مکمل یکی دیگر از مکمل‌ های انطباق پذیر با مکمل گابا است. زیرا باعث ایجاد آرامش و کاهش فشارخون در افراد می گردد. بنابراین استفاده این دو مکمل با یکدیگر باعث افزایش اثرات دو اسید آمینه می گردد.

 

خرید مکمل گابا:

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید انواع مکمل اصل و اورجینال هستید بهتر است به وبسایت تندرست مراجعه فرمایید. در این وبسایت فروش مکمل اورجینال با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و غذا و دارو انجام می‌ شود. شما می توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی وبسایت تندرست از داروخانه دکتر توکلیان در مورد خواص مکمل گابا و چگونگی سفارش مکمل اطلاعات کافی بدست آورید.

 

2021-08-28 17:50:36


بازدید: 1819

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel