اچ ام بی چیست

اچ ام بی چیست

اچ ام بی چیست

مکمل اچ ام بی یا هیدروکسی متیل بوتیرات یک مکمل بسیار حرفه‌ ای و قوی می باشد. این مکمل پس از کراتین دومین محصولی است که در بدنسازی طرفداران زیادی دارد. البته این ماده به صورت طبیعی در بدن توسط تجزیه شیمیایی که در کبد رخ می‌ دهد تولید می گردد. در واقع ماده هیدروکسی متیل بوتیرات باعث می‌ شود تا از تجزیه پروتئین در سلول جلوگیری گردد. در نتیجه بهبود توده عضلانی را در پی خواهد داشت. در این مطلب می خواهیم هر آنچه در مورد مکمل اچ ام بی لازم است بدانید را توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

مکمل اچ ام بی چیست؟

مکمل اچ ام بی محصولی ورزشی می باشد که باعث ترمیم و محافظت بافت عضلانی می‌ شود. علاوه بر آن این مکمل ورزشی موجب می‌ شود تا تجزیه پروتئین کاهش پیدا کند و سنتز پروتئین نیز افزایش یابد. البته تمامی این کارها با حفظ ساختار عضلانی برای ورزشکار انجام می گردد.

نیاز به هیدروکسی متیل بوتیرات در ورزشکاران بیشتر از افراد عادی دیده می شود. زیرا معمولاً افرادی که در حال انجام تمرینات ورزشی هستند بافت عضلانی آن ها به طور دائمی آسیب دیده و دوباره ترمیم خواهد شد. با توجه به این موضوع و تحقیقاتی که انجام گرفته است نشان می دهد، استفاده ۳ گرم از مکمل اچ ام بی در طول روز موجب بهبود عملکرد ورزشی در ورزشکاران می‌ شود.

همچنین طی این تحقیقات مشخص شده است که قدرت و توده عضلانی در ورزشکاران بیشتر خواهد شد. به همین دلیل مکمل اچ ام بی برای افرادی که ورزش های قدرتی انجام می‌ دهند مناسب می باشد. علاوه بر آن عملکرد استقامتی را برای ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران و دوندگان بالاتر می‌ برد.

 

 

عملکرد مکمل اچ ام بی در بدنسازی چگونه است؟

همانگونه که در بالا گفته شد مکمل اچ ام بی باعث می گردد تا سنتز پروتئین در زمان ترمیم بافت عضلات افزایش پیدا کند. همچنین از تجزیه پروتئین جلوگیری می کند‌ علاوه بر آن مکمل ورزشی باعث می‌ شود تا غشای سلولی حفظ شده و همچنین از آسیب دیدگی سلول ‌ها جلوگیری می‌ کند. هیدروکسی متیل بوتیرات موجب می‌ شود تا ترمیم و بازسازی عضله با سرعت بالاتری انجام گردد. به طور کلی می‌ توان گفت این مکمل بدنسازی در عضلات ذخیره شده و برای حفظ و آن ها به کار می‌ رود.

در مورد نحوه عملکرد آن در بدن باید بدانید که اچ ام بی به کلسیم متصل می‌ گردد. این موضوع باعث می‌ شود دارای حالت پایدارتری شده و به راحتی داخل آب حل شود. هیدروکسی متیل بوتیرات موجب مهار مسیر یوبیکوییتین-پروتئازم پروتئولیتیک می گردد. این موضوع می ‌تواند توده عضلانی را در هنگام آسیب دیدگی یا عدم فعالیت حفظ نماید.

همچنین می‌ توان گفت این ماده باعث ایجاد یک سری فرآیندهای بیوشیمیایی که به آن مسیر m-TOR گفته می شود می گردد. و با تولید پروتئین عضله باعث می ‌شود تا فراینده سازگاری عضلات افزایش پیدا کند.

با توجه به مطالبی که در مورد عملکرد مکمل اچ ام بی بیان شد مشخص می گردد. مکمل اچ ام بی برای ورزشکارانی که به طور دائم دچار آسیب دیدگی می شوند مناسب می باشد. استفاده از مکمل بدنسازی برای متد های تمرینی قبل از فصل که به صورت مداوم تغییر می نمایند مناسب است.

 

مکمل اچ ام بی برای کدام ورزشکاران می باشد؟

ورزشکاران استقامتی برای این که بازده انرژی بهتری داشته باشند عضلات به سرعت در آن ها تغییر می‌ کنند. اما ورزشکاران قدرتی برای این که نیروی بیشتری در بدن آن ها تولید شود سلول های عضلانی با سرعت بالایی رشد خواهند کرد. پس مصرف مکمل اچ ام بی در ورزشکاران باعث بهبود ریکاوری و سازگاری بهتر ورزشکاران با تمرینات مختلف ورزشی می شود. به طورکلی ورزشکارانی که تمرینات سخت و فشرده انجام می دهند می‌ توانند از این مکمل بدنسازی استفاده نمایند.

 

 

مصرف مکمل ‏اچ ام بی برای ورزشکاران چه فوایدی دارد؟

  • این مکمل ورزشی باعث می‌ شود ورزشکاران بتوانند نتایج بهتری از تمرینات ورزشی خود به دست آورند.
  • مکمل اچ ام بی برای ورزشکاران مسنی که می‌ خواهند عضلات خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند فوق العاده عمل می کند‌.
  • ورزشکارانی که دچار مصدومیت شده اند نیز می توانند با استفاده از مکمل ورزشی سریع تر بهبود یافته و دوباره به تمرینات ورزشی خود بازگردند.
  • همچنین ابن مکمل برای وزنه بردارانی که می‌ خواهند وزن خود را پایین نگه دارند بسیار مناسب است.
  • علاوه بر آن دوچرخه سواران جاده ای، ورزشکاران کراس فیت و همین طور ورزشکاران ورزش های تیمی نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این مکمل استفاده می نمایند.

 

 

استفاده از مکمل اچ ام بی در کنار مکمل های مختلف:

افرادی که ورزش های پر قدرت مانند دوی سرعتی یا وزنه‌ برداری های سنگین را انجام می‌ دهند برای ذخیره انرژی نیاز به مکمل کراتین دارند. مصرف این مکمل علاوه بر بالا بردن قدرت موجب افزایش توده عضلانی نیز می گردد. تاثیراتی که کراتین بر روی عضلات دارد به دلیل افزایش آب در عضله ها و همچنین تامین انرژی می باشد‌. مکمل های اچ ام بی و کراتین دو مکمل فوق العاده هستند که برای تمرینات وزنه ای بسیار عالی عمل می کنند. و مصرف این دو محصول باعث می‌ شود تا اثرات آن ها ترکیب شده و در نهایت اثرات تمرین دو برابر خواهد شد.

یکی دیگر از مکمل هایی که معمولاً ورزشکاران برای عضله سازی از آن استفاده می کنند گلوتامین می باشد. این مکمل نیر باعث می شود آسیب دیدگی ها، بیماری های عفونی و جراحات در مدت زمان کوتاهی درمان گردد. بنابراین زمانی که مکمل اچ ام بی و گلوتامین با یک دیگر استفاده شوند می‌ توانند تاثیرات فوق‌ العاده‌ ای در عضله سازی و همچنین ترمیم بافت‌ ها داشته باشند.

 

نحوه مصرف مکمل اچ ام بی:

شما می توانید مکمل اچ ام بی را به همراه یک نوشیدنی استفاده کنید تا طعم بهتری از آن را احساس کنید. به طور کلی توصیه شده است که روزانه حدود ۳ گرم از مکمل هیدروکسید متیل بوتیرات مصرف گردد. اما با این که پیشنهاد شده است روزانه سه گرم از این مکمل استفاده شود ولی دوز دقیق این مکمل بر اساس وزن مشخص می گردد. یعنی این که به ازای هر یک کیلوگرم وزن ۳۸ میلی گرم مکمل مصرف شود. برای مثال شخصی که ۷۷ کیلو گرم وزن دارد بهتر سه گرم مکمل اچ ام بی استفاده کند. و کسی که ۹۰ کیلو گرم وزن دارد به ۳.۵ گرم مکمل اچ ام بی نیاز دارد.

پیشنهاد می‌ شود افراد در روزهایی که تمرین می‌ کند میزان دوز مصرفی خود را به سه قسمت مساوی تقسیم نمایند. یک قسمت از دوز تعیین شده را بلافاصله پس از پایان تمرینات ورزشی استفاده کنند.  دو قسمت دوز باقیمانده را همراه با وعده‌ های غذایی خود مانند ناهار یا شام مصرف کنند. این افراد در روزهایی که تمرینات ورزشی انجام نمی دهند می ‌توانند هر سه دوز را در وعده‌ های غذایی صبحانه، نهار و ناهار استفاده نمایند.

 

 

تاثیر مکمل اچ ام بی بر عضله سازی:

زمانی که ورزشکاران تمرینات ورزشی منظم داشته باشند و در کنار آن از مکمل اچ ام بی استفاده کنند توده عضلانی در آن ها بدون هیچگونه چربی رشد خواهد کرد. در واقع این مکمل ورزشی باعث می شود تا بدن هایی که دارای که چربی بیشتر و عضله کمتر هستند به سمت عضله سازی پیش بروند و توده چربی در آن ها کاهش پیدا کند. جالب است بدانید این محصول در خانم ها و آقایان به صورت یکسان عمل می‌ کند.

 

 

تاثیر مکمل اچ ام بی بر روی ریکاوری:

طبق تحقیقاتی که توسط انجمن بین المللی تغذیه ورزشی صورت گرفته است مکمل اچ ام بی موجب بهبود ریکاوری پس از تمرین می گردد. و معمولاً درد عضلانی که ورزشکاران پس از تمرین با آن مواجه می شوند را کاهش می دهد. این محصول ورزشی برای افرادی که تازه کار هستند یا به صورت حرفه‌ ای تمرین می کنند مناسب می باشند.

 

مکمل اچ ام بی بر روی قدرت و نیرو:

یکی دیگر از ویژگی ‌های مهمی که مکمل اچ ام بی دارد آن است که بر روی نیرو و قدرت عضلات بسیار تاثیرگذار می‌ باشد. به همین دلیل افرادی که با افزایش سن دچار تحلیل نیرو می ‌گردند می‌ توانند با مصرف این مکمل بافت عضلانی خود را حفظ نمایند.

 

آیا مکمل اچ ام بی عوارضی به همراه دارد؟

تحقیقات نشان داده است افرادی که روزانه طبق دستور مشاور یا مربی بدنساز دوز مناسب از این مکمل را استفاده می‌ کنند هیچگونه تاثیر منفی دریافت نخواهند کرد. و حتی این مکمل برای افراد مسن نیز مناسب می باشد و عوارض خطرناکی را در پی نخواهد داشت.

 

خرید مکمل ورزشی اچ ام بی:

فروش مکمل ورزشی اچ ام بی در فروشگاه های مختلف انجام می شود. اما باید برای خرید مکمل ورزشی دقت و حساسیت بالایی داشته باشید. زیرا اگر این مکمل ها از فروشگاه های معتبر خریداری نشود احتمال تقلبی بودن آن ها وجود دارد. استفاده از مکمل غیر استاندارد و تقلبی می تواند برای ورزشکاران خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

بنابراین شما می توانید با مراجعه به داروخانه های معتبر خرید مطمئنی داشته باشید. داروخانه دکتر توکلیان یکی از بزرگ ترین و معتبرترین مراکز فروش مکمل های ورزشی بوده که شما می توانید یا به صورت حضوری و یا با مراجعه به وبسایت تندرست که متعلق به این داروخانه است از قیمت مکمل ورزشی، نحوه مصرف آن، ویژگی ها و مزایای مکمل و به طور کلی هر آنچه برای یک خرید مطمئن نیاز است را دریافت کنید.

 

2021-08-11 19:37:30


بازدید: 946

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel