بتا آلانین چیست

بتا آلانین چیست

 بتا آلانین چیست؟

بتا آلانین برای بسیاری از ورزشکاران به یک مکمل ضروری تبدیل شده است. گنجاندن این ماده به عنوان یکی از پنج مکمل تقویت کننده عملکرد بدن، نشان می دهد که این مکمل ورزشی چه فوایدی دارد‌ . این مکمل توسط بسیاری از ورزشکاران مصرف می شود تا بتوانند به یک عملکرد عالی دست پیدا کنند.

بتا آلانین یک اسید آمینه غیرضروری است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما مقدار آن کم و ناکافی است. این مکمل به دلیل افزایش سطح کارنوزین عضلات و افزایش انرژی، به ستاره ای درخشان تبدیل شده است. در این مقاله درباره ساختار بتا آلانین صحبت خواهیم کرد و نگاهی به فواید و ضرر های آن می اندازیم تا آخر با ما همراه باشید.

 

مکمل بتا آلانین چیست؟

بتا آلانین از نظر فنی یک اسیدآمینه غیر ضروری است! اما در دنیای تغذیه و بدن سازی به سرعت به یک مکمل ضروری تبدیل شده است. بتا آلانین همچنین با نام تجاری CarnoSyn شناخته می شود.

همانطور که اشاره کردیم بتا آلانین یک اسید آمینه غیرضروری است، به همین دلیل افراد سالم، مقدار طبیعی بتا آلانین را برای عملکرد بدن بیوسنتز می کنند. وقتی بدن شما کارنوزین یا آنزیرین را تجزیه می کند، ساختار بتا آلانین ساخته می شود. بتا آلانین همچنین هنگام هضم، زمانی که یک اتم کربن توسط میکروب های روده از اسید اسپارتیک خارج می شود، ساخته میشود.

این مکمل هنگامی که به عنوان یک مکمل غذایی مصرف می شود، از طریق یک تورن حمل کننده از جریان خون به عضله های اسکلتی منتقل می شود. پس از ورود به سلول L-histidine عضلات اسکلتی، با اسید آمینه ضروری ترکیب می شود و دیپتید کارنوزین را تشکیل می دهد. اینجاست که همه چیز شروع می شود.

 

مکمل بتا آلانین چیست؟

 

کارنوزین

ترکیب موردعلاقه بدن کارنوزین است. کارنوزین یک دیپتید ساخته شده از دو آمینو اسید غیرضروری به نام هیستیدین و بتا آلانین است. این ماده عمدتا در عضلات یافت می شود و در هنگام ورزش نقش بسزایی دارد. کارنوزین می تواند چندین نقش فیزیولوژیکی را انجام دهد.

اگر چه عملکرد آن به عنوان یک بافر عضلات به عنوان نقش غالب در هنگام ورزش به شدت پذیرفته می شود. افزایش محتوای کارنوزین عضله، می تواند عملکرد آنها را بهبود ببخشد.

 

چرا از مکمل بتاآلانین استفاده می کنیم؟

استفاده از بتا آلانین به عنوان یک راه برای افزایش عملکرد و استقامت ورزشی به بازار عرضه می شود. درواقع عضلات بدن انسان حاوی کارنوزین هستند و در نتیجه مقادیر بالاتر کارنوزین ممکن است که باعث شود عضلات بتوانند بهتر و بیشتر کار کنند. کارنوزین این کار را با کمک به تنظیم تجمع اسید در ماهیچه ها انجام می دهد.

فواید ورزشی ساختار بتا آلانین، بیشتر در توانایی آن در افزایش غلظت کارنوزین عضلانی نهفته است. در حقیقت بتا آلانین اسید آمینه محدود کننده در سنتز کارنوزین است. به این معنی که وجود آن در جریان خون مستقیما با سطح کارنوزین عضله مرتبط است.

 

چرا از مکمل بتاآلانین استفاده می کنیم؟

 

منابع بتا آلانین چیست؟

بعضی از غذاهایی که ما در طول روز مصرف می کنیم حاوی مقدار کمی بتا آلانین است و اکثر آنها به صورت دیپتیدهای کارنوزین، آنزرین یا بالنین هستند. این مواد را می توانید از پروتئین های حیوانی و گیاهی موجود در رژیم غذایی خود دریافت کنید. منابع غذایی زیر که به صورت حیوانی و گیاهی هستند، منبع خوبی برای کارنوزین است.

  • گوشت پرندگان مانند: مرغ و بوقلمون
  • ماهی ها
  • گوشت گاو
  • مارچوبه
  • قارچ
  • نخود
  • سویا

میزان کارنوزین در بدن گیاه خواران کمتر از افرادی است که همه نوع مواد غذایی را مصرف می کنند و همچنین ماهی تن و گوشت گوساله منبع بالایی از آنزرین هستند.

 

منابع بتا آلانین چیست؟

 

بتا آلانین را چه زمانی مصرف کنیم؟

بتا آلانین پاسخ شدید و محرکی را می تواند ایجاد کند، بنابراین گزینه مناسبی برای قبل از شروع ورزش کردن است. اگر بتا آلانین را قبل از تمرین ورزشی مصرف کنید، توانایی و استقامت شما را بهبود می دهد و همچنین سطح خستگی در عضلات بدن شما را پایین می آورد.

 

چه ورزشکارانی از بتاآلانین استفاده می کنند؟

بیشتر ورزشکارانی که در زمینه های وزنه برداری، بیسبال، فوتبال، کراس فیت، والیبال، ژیمناستیک و دو میدانی فعالیت دارند، از یک مکمل بتاآلانین برای پشتیبابی از عملکرد خود استفاده می کنند. در مکمل های پمپ نیز بتا آلانین وجود دارد که کمک می کند تندرست و پرانرژی باشید. در واقع بتا آلانین پایه اصلی مواد مکمل ورزشی پمپ است. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم.

چه ورزشکارانی از بتاآلانین استفاده می کنند؟

 

بتاآلانین در مکمل پمپ

مکمل ورزشی محبوب و پرفروش پمپ یک مجموعه از آمینو اسید ها و مواد متحرک است که به دلیل نوع ترکیبات و فرمولاسیون خود اثرات مثبت فراوانی دارد. این مکمل در دسته مکمل های نیتریک اکساید قرار دارد و باعث افزایش پمپاژ خون به بدن می شود. افزایش خون رسانی در اندام های بدن باعث می شود تا سطح تحمل بدنسازان در طول تمرینات افزایش یابد و مدت زمان خستگی آنها پایین بیاید.

مکمل پمپ، یک نوع مکمل پری ورکات یا قبل تمرینی است که مصرف آن باعث می شود تا قبل از تمرین مواد مغذی و پروتئین ها به ماهیچه ها و عضله ها برسد و باعث افزایش سطح انرژی و قدرت عضلات شود. مکمل های پمپ به سه صورت قرص، پودر و کپسول تولید می شوند و شما می توانید با توجه به مشاوره مربی خود، نوع مناسب خود را خریداری کنید.

 

بتاآلانین در مکمل پمپ

 

مکمل پمپ چه ویژگی هایی دارد؟

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم، مکمل پمپ مجموعه ای از مواد مهم و عالی است که با ترکیب شدن با هم توانسته یک اثر فوق العاده داشته باشد. در این مکمل ها ماده بتا آلانین وجود دارد. ویژگی های این مکمل عبارت است از:

  • افزایش پمپاژ خون
  • افزایش ریکاوری عضلات بدن
  • کاهش چربی های ماهیچه ها
  • تامین گلیکوژن عضلات جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن
  • افزایش تمرکز ذهنی بدنسازان
  • افزایش قطر رگ های خونی بدن
  • فاقد قند و آسپارتام
  • افزایش انرژی عضلات
  • مناسب برای همه تیپ های بدنی
  • بهبود ترشح هورمون های آنابولیک

 

مکمل پمپ چه ویژگی هایی دارد؟

 

مزایای مصرف مکمل پمپ

حالا که با مکمل پمپ و ویژگی های آنها آشنا شدید، بهتر است که با مزایای استفاده از این مکمل نیز آشنا شوید. حال به سوال اصلی بپردازیم که چرا باید از مکمل پمپ استفاده کنیم؟ ما در ادامه به دلایلی که باید این مکمل را مصرف کنید اشاره می کنیم.

 

دلیل شماره یک :
استقامت

مکمل پمپ یک مکمل ضروری برای عضلات شما است. درواقع مکمل پمپ باعث افزایش پمپاژ خون در بدن می شود. عضلات برای عملکرد بهتر به اکسیژن نیاز داشته و خون اکسیژن را به عضلات می رساند.

ماهیچه ها پس از اینکه حجم می گیرند، سطح اکسیژن آنها پایین می آید، اما مصرف مکمل پمپ باعث افزایش پمپاژ خون و در نتیجه رسیدن اکسیژن به ماهیچه ها می شود. این کار استقامت عضله ها را بالا می برد و  باعث می شود تا وزنه ها را بیشتر و پر انرژی تر بالا ببرید.

 

دلیل شماره دو :
تحویل مواد مغذی

از آنجا که حجم عضلات برای شما مهم است، مطمئن هستیم که به دنبال مکملی می گردید تا حجم عضله هایتان را افزایش دهید. مکمل پمپ چگونه این کار را انجام می دهد؟ مکمل پمپ همراه خون غنی شده از اکسیژن، مواد مغذی که برای عضله سازی و افزایش حجم لازم است را نیز به ماهیچه ها می رساند. ماهیچه ها هرچه بیشتر این مواد مغذی را دریافت کنند، می توانند بازیابی و سوخت و ساز بیشتری داشته باشند.

 

دلیل شماره سه :
کاهش میزان خستگی

مصرف مکمل پمپ باعث می شود تا پروتئین و انرژی که هنگام تمرین از دست می دهید، تامین شود. مکمل پمپ یک مکمل پری ورکات یا یک مکمل قبل تمرین است که زمان مصرف، مواد مغذی لازم را به ماهیچه ها می رساند تا با تولید انرژی در عضله ها، فرد بدنساز هنگام تمرین دچار خستگی عضلانی نشود. مکمل پمپ باعث افزایش ریکاوری بدن شده و میزان خستگی را کاهش می دهد.

 

مزایای مصرف مکمل پمپ

 

مقدار و روش مصرف مکمل پمپ

25 الی 30 دقیقه قبل از تمرین، یک اسکوپ مکمل پمپ را در 300 میلی لیتر آب به آرامی حل کنید و سپس مصرف کنید. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که این مکمل را نباید مانند سایر مکمل های دیگر در شیکر بهم بزنید. زیرا این کار باعث آزاد شدن گاز می شود و به طور کل اثر این مکمل از بین می رود. به یاد داشته باشید که نباید بیشتر از یک اسکوپ در روز مکمل پمپ مصرف کنید و پس از مصرف این مکمل، آب فراوان بنوشید.

این محصول را دو بار در هفته مصرف کرده و به هیچ وجه در روزهایی که تمرین ندارید از این مکمل استفاده نکنید. زمان مصرف این مکمل ها نیز مشخص است و باید قبل از تمرین نوشیده شوند. نباید بیشتر از 2 ماه مصرف این مکمل را ادامه دهید، زیرا باعث به وجود آمدن برخی مشکلات برای شما می شود.

 

فواید مکمل بتا آلانین

مصرف بتا آلانین برای ورزشکاران فواید بسیاری دارد که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

  • افزایش عملکرد در ورزش های کوتاه مدت
  • افزایش قدرت
  • کاهش خستگی و افزایش انرژی
  • افزایش عملکرد ورزش های مقاومتی
  • بهبود عضلات در افراد مسن

 

افزایش عملکرد در ورزش های کوتاه مدت

اگر اهل ورزش هایی با شدت بالا اما در بازه زمانی کوتاه هستید، مصرف مکمل ورزشی بتا آلانین به افزایش عملکرد بدن شما کمک می کند. در واقع اسیدوزیس، زمان ورزش های شدید را محدود می کند. به این دلیل است که ساختار بتا آلانین عملکرد را افزایش می دهد.

 

افزایش قدرت

مصرف بتا آلانین باعث افزایش قدرت و سطح عملکرد و استقامت ورزشکاران می شود. زمانی که ورزشکاران به ورزش های سنگین می پردازند، مصرف بتا آلانین باعث می شود تا قدرت آنها افزایش پیدا کند و تندرست بمانند.

 

کاهش خستگی و افزایش انرژی

هنگامی که به ورزش مشغول هستید، پس از مدتی بدن شما خسته می شود و شما مجبور به استراحت می شوید. مطالعات نشان داده است که مصرف بتا آلانین باعث می شود تا انرژی شما افزایش یافته و مدت زمانی که طول می کشد تا خسته شوید، طولانی تر شود. درواقع می توان گفت که استقامت را بالا می برد.

 

افزایش عملکرد ورزش های مقاومتی

در ورزش های مقاومتی نیز مصرف بتا آلانین برای ورزشکاران باعث بهبود سطح عملکرد، افزایش قدرت و تندرست بودن می شود و خستگی را کاهش می دهد.

 

بهبود عضلات افراد میان سال

افرادی میان سال هنگام ورزش به سرعت احساس خستگی می کنند و ساختار بتا آلانین باعث بهبود عملکرد عضله های آنها می شود.

مقدار و روش مصرف مکمل پمپ

مصرف بتا آلانین و کراتین

کراتین مانند بتا آلانین باعث افزایش عملکرد بدن شما در حین تمرینات ورزشی شده و همچنین باعث عضله سازی نیز می شود. زمانی که این دو مکمل با هم ترکیب شوند می توانید در تمرینات با قدرت و شدت بیشتری ورزش کنید.

یکی از اصلی ترین مزیت های مصرف همزمان این دو مکمل، افزایش سرعت چربی سوزی، عضله سازی بهتر و استقامت بالا در هنگام تمرینات است. برای خرید این مکمل فوق العاده می توانید به سایت تندرست مراجعه کنید.

همانطور که در سطر های بالایی اشاره کردیم، بتا آلانین یک آمینواسید غیرضروری است، اما در دنیای ورزش و تغذیه نقش به سزایی دارد. از بتا آلانین در مکمل های بسیاری استفاده می شود که هر یک از آنها فواید مخصوص به خود را در دنیای ورزش دارند.

2021-06-26 18:23:42


بازدید: 1613

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel