کاربرد وی پروتئین در ورزش

کاربرد وی پروتئین در ورزش

آشنایی با پروتئین:

ساختار بدن انسان از ماده ای به نام پروتئین تشکیل شده است. خود پروتئین از زنجیره های به هم پیوسته از انواع آمینواسید ساخته شده است. خرید پروتئین در امر بدنسازی و به طور کلی همه ورزشها، برای تامین انرژی مورد نیاز بدن صورت می گیرد. کربوهیدرات، چربی و پروتئین از جمله مواد پایه و تولید کننده انرژی برای بدن هستند که برای عضله سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای دستیابی به منبع غنی پروتئین نیاز به مصرف مواد غذایی مختلف و خرید پروتئین به صورت مکمل ورزشی و بدنسازی میباشد. مکمل های ورزشی نقش بسزایی در ساخت عضلات ورزشکاران و بدنسازان دارد اما ورزش بدون مکمل و مکمل بدون انجام حرکات ورزشی، تاثیر چندانی در رشد عضلات بدن نخواهد داشت.

خرید مکمل بدنسازی باید با مشورت مربی آگاه صورت گیرد. نحوه مصرف مکمل و میزان مصرف آن از هر نوع باید با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین گردد. سن افراد، وزن ورزشکار، میزان فعالیتی که شخص در طول روز دارد، جنسیت و مقدار تمرینات بدنسازی از جمله این موارد می باشد.

خرید پروتئین علاوه بر تامین انرژی بدن و عضله موجب حفاظت از سیستم عصبی می شود، زیرا این ماده در بدن، انتقال دهنده عصبی نیز می باشد.

 

عضله سازی

نقش پروتئین در بدن چیست؟

از آنجایی که بنیان عضله و ساختار بدن را پروتئین تشکیل می دهد، مصرف آن در حفظ سلامت بدن نقش به سزایی دارد. از جمله وظایفی که این مکمل در بدن ایفا می کند، می توان به رشد عضلات و نگهداری از بدن با تامین نیاز سلول ها می باشد.

در دوران کاهش وزن، با خرید پروتئین و مصرف آن، این ماده مانع کاهش حجم عضلات شده و اجازه نمی دهد، ساختار و بافت بدن به هم بریزد. انرژی لازم ماهیچه ها برای وزنه زدن را تامین کرده و استخوان ها را تقویت می کند. مانع از پوکی استخوان شده و با مصرف این مکمل می توان غلظت مایعات بدن و جریان خود را تنظیم کرد.

پروتئین با ساخت پادتن های مفید در بدن، باعث افزایش سلول های ایمنی در بدن شده و عفونت ها را کاهش می دهد و سلامت بدن را تضمین می کند. با وجود این ماده در جریان خون، خواب بهبود یافته و مواد مغذی را نظیر ویتامین و اکسیژن به تمامی ارگان های بدن نظیر ریه می رساند و انرژی و عملکرد بدن را به درستی نتیجه می دهد.

 

مصرف متعادل پروتئین بدنسازی

 

 به ورزشکاران توصیه می شود، هرگز در ساخت عضله با مصرف بیش از اندازه مکمل های ورزشی، عجله نکنید. علت این امر عدم توانایی بدن برای ذخیره پروتئین در خود است. تنها مقداری را که برای رشد عضلات و کسب انرژی نیاز دارد، تجزیه کرده و مورد مصرف قرار می دهد، باقی را به صورت چربی در بدن ذخیره می کند.

این خبری بسیار بد برای ورزشکارانی است که بدون آگاهی اقدام به مصرف مکمل های ورزشی می کنند. نه تنها برای بدن مفید نیست بلکه باعث چاقی شده و تلاش ورزشکاران در دوران کاهش وزن را بر باد می دهد. از طرفی کاهش مصرف آمینواسید های ضروری بدن، موجب ضعف و بیحالی در بدن می شود. نقطه مقابل فرایند عضله سازی، فرایند تحلیل عضلات و از بین رفتن آن است.

بدنسازان باید دقت زیادی به رژیم غذایی خود داشته باشند و متناسب با تمرینات ورزشی خود در طول روز به مصرف پروتئین بپردازند. اگر ورزشکاران به این امر دقت نکنند، با کاهش وزن روبه رو شده و شاهد تحلیل عضلات خود می شوند و در اثر زدن وزنه عضلات آنها آسیب می بیند.

 

علائم کمبود پروتئین در بدن:

  1. فشار خون پایین
  2. ضربان قلب پایین
  3. حجم کم عضلات
  4. ضعف و بیحالی

 

نقش پروتئین در بدن چیست؟

 

انواع مکمل بدنسازی به صورت کنسانتره، پروتئین های حیوانی و گیاهی را برای بدن تامین می کنند. خرید پروتئین برای تامین فیبر و ویتامین های مورد نیاز عضلات لازم است. با توجه به اینکه انواع مکمل در بازار موجود است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، لازم است با توجه به نیاز بدن تان به خرید پروتئین اقدام کنید.

 

خرید پروتئین بدنسازی در زمان انجام ورزش

 

به دلیل اینکه ورزشکاران برای ساخت عضله باید دوران کاهش وزن و چربی سوزی را بگذرانند، توصیه می شود، هنگام خرید پروتئین دقت لازم را به عمل بیاورید تا از نوع مناسب مکمل خریداری نمایید تا به روند کاهش یا افزایش وزن تان کمک کرده باشید.

مناسب ترین زمان خرید مکمل پروتئینی در دوران عضله سازی یا کات عضلات بوده که بدن ورزشکار به مقدار زیادی از پروتئین زود جذب و کم چربی نیاز دارد، که انواع پروتئین وی بهترین انتخاب برای ورزشکارن می باشد.

مکمل پروتئین هیدرولیز شدهای که بازار موجود است به دلیل داشتن خاصیت جذب بالا، برای ریکاوری و توان بخشی به عضله بسیار مفید است. در این مکمل از قبل پیوند بین آمینواسید ها از بین رفته و به راحتی بعد از تمرین جذب عضله شده و انرژی ماهیچه را تامین می کند.

 

منابع تامین کننده پروتئین برای بدن

 

  منابع حیوانی، منابع گیاهی و مکمل های بدنسازی علی الخصوص خرید پروتئین، از راه های تامین این ماده ارزشمند برای بدن است. بدن خود می تواند از صفر با استفاده از برخی آمینواسید ها در بدن به پروتئین این ماده را تولید کند. اما در طول روز ورزشکار با مصرف مواد غذایی می تواند نیاز بدن را به این ماده ارزشمند را تامین کند. 

منابع حیوانی پروتئین: شیر، گوشت ، مرغ، ماهی

منابع گیاهی پروتئین: غلات، حبوبات، ذرت، سیب زمینی، جو دوسر، کلم بروکلی، گل کلم، بادام و گردو، پسته ، عدس و سویا

یکی از با کیفیت ترین منابع گیاهی که پروتئین را به صورت کامل در خود دارد، سویا می باشد. یکی دیگر از غنی ترین منابع تولید کننده پروتئین آب پنیر می باشد. آب پنیر، مایع وی نام دارد که خرید پروتئین از نوع وی، به ورزشکاران برای عضله سازی توصیه میشود. این آب به پودر تبدیل شده و از محبوب ترین محصولات مکمل بدنسازی در بین ورزشکاران میباشد.

 

منابع تامین کننده پروتئین برای بدن

 

نیاز بدن به پروتئین به صورت روزانه چقدر است؟

 

بسته به حجم عضلات و وزن بدنساز، میزان دریافتی پروتئین توسط بدن متفاوت است. بسته به فاکتورهای مختلف است که میزان پروتئین در بدن متفاوت می شود:

  1. نیاز مردان که تحرک کمی در طول روز دارند، 56 گرم در طول روز است
  2. نیاز زنان که تحرک زیادی ندارند، 46 گرم در روز می باشد.

به طور کلی در افراد عادی به ازای هر یک کیلوگرم از وزن بدن 0.8 گرم پروتئین نیاز است. نیاز افراد عادی با مصرف مواد غذایی رفع شده اما ورزشکاران باید اقدام به خرید پروتئین و انواع مکمل نمایند.

نیاز بدن ورزشکاران به کربوهیدرات و مواد انرژی زا با افراد کم تحرک متفاوت بوده و به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدنشان 2 گرم پروتئین نیاز دارند. علت این امر زدن وزنه و سوزاندن انرژی حین آن است.

چون پروتئین در بدن ذخیره نمی شود، به صورت روزانه باید به مصرف مجاز این ماده توجه داشت. بسته به اینکه بدنساز در دوره ریکاوری قرار دارد یا در حال تمرینات سنگین است، میزان نیاز بدن به پروتئین متفاوت می شود.

بهتر است مکمل پروتئین را قبل از انجام تمرین ، صبح ها و یا قبل از خواب مصرف کنید.

نکته مهمی که بدنسازان در نحوه مصرف مکمل پروتئینی باید به آن دقت کنند، مصرف 2 گرم از این ماده در طول روز به ازای هر کیلو از بدن می باشد. اگر بیش از این مقدار مصرف کنند، نه تنها هیچ تاثیری در ساخت عضله نخواهد داشت بلکه چربی بدن را افزایش داده و تمام تلاش ورزشکار را در عضله سازی بر باد خواهد داد.

 

نقش پروتئین در بهبود آسیب های بدنسازی

 

ورزش حرفه ای بدنسازی یکی از سنگین ترین ورزش هاست که خواه ناخواه، بدنساز دچار مشکلات و آسیب هایی در طول تمرینات خود می شود. آسیب های جدی یا در مقیاس کوچک برای ورزشکار رخ می دهد که خرید پروتئین و مصرف آن در طول تمرینات، سبب کاهش آسیب های بدن همچنین ترمیم بسیاری از مشکلات ماهیچه می شود.

در طی جراحی پروتئین بسیاری در بدن از بین می رود که مصرف بیش از حد این ماده در طی این دوران موجب درمان و رشد و التیام عصب و عضله می شود.

همچنین در دوران تمرین، تولید و سوخت پروتئین در بدن، دارای تعادلی است که این امر موجب ثابت ماندن وزن می شود. از طرفی کاهش یا افزایش حجم عضله با کاهش یا افزایش پروتئین در بدن رابطه مستقیم دارد.

در طی انجام فعالیت های ورزشی، تولید پروتئین در بدن کاهش می یابد، لازم است بعد از فعالیت و تمرینات، ورزشکار به بدن خود استراحت بدهد و برای تامین نیاز بدن و عضله به مصرف مواد پروتئینی بپردازد. در این زمان ضعف بدنی کاهش یافته و با خرید پروتئین و مصرف آن بعد از تمرین، جذب پروتئین افزایش یافته و عضلات به کمبود این ماده دچار نمی شوند.

 

 

پروتئین در چه نوع ورزش هایی بیشتر استفاده می شود؟

 

پودر مکمل ورزشی پروتئینی برای ورزش های حرفه ای و قدرتی و سرعتی استفاده می شود. در تمام ورزش ها، عضلات درگیر می شوند و اگر ورزشکار قصد ادامه رشته ای را به صورت حرفه ای داشته باشد برای حفظ سلامت بدن خود باید به خرید پروتئین و مصرف مکمل ها در طی تمرینات خود بپردازد. عضله بدون پروتئین فاقد انرژی و بدن فاقد قدرت، آمادگی بدنی لازم برای شرکت در مسابقات مختلف را نخواهد داشت.

فوتبالیست ها، شناگران، دوچرخه سواران، بدنسازان و غیره به دلیل درگیر بودن تمامی عضلات شان به انرژی بالایی برای کسب آمادگی جسمانی نیاز دارند که مصرف پروتئین به آنها توصیه می شود.

شاید بگویید می توان در کنار ورزش به مصرف مواد غذایی برای تامین نیاز بدن پرداخت. این مسئله کاملا بدیهی و درست است و ورزش بدون مصرف مواد غذایی فایده ای نداشته و همانطور که از نام مکمل پیداست این ماده باید در کنار غذا و ورزش مصرف شود.

اما به جای مصرف وعده های غذایی مفصل قبل تمرین که باعث ایجاد خلل در روند تمرینات می شود، بهتر است از مکمل های ورزشی استفاده شود، که هم جذب انرژی را بالا ببرد و هم ورزشکار با معده سبکتر به انجام تمرینات بپردازد.

در هنگام خرید پروتئین، به زود هضم یا دیر هضم بودن آن دقت کنید. پودر پروتئین ایزوله ، بسیار زود هضم بوده و به سرعت به انرژی تبدیل می شود.

حرکات شنا درگیری همزمان عصب و عضله را دارد که مصرف پروتئین علاوه بر تغذیه بدن مانع تحلیل عضلات می گردد.

 

پروتئین در چه نوع ورزش هایی بیشتر استفاده می شود؟

 

چند نوع پروتئین داریم؟

 

هنگام خرید پروتئین یا مکمل ورزشی باید به این امر دقت کنید، که دو نوع پروتئین کامل و ناکامل وجود دارد. به منبع حیوانی تامین کننده این ماده کامل و منبع گیاهی تامین کننده آن ناکامل می گویند. برای عضله سازی ورزشکاران باید مواد غذایی نظیر گوشت و مرغ همچنین انواع حبوبات و پروتئین های گیاهی و مکمل های بدنسازی مناسب را در برنامه غذایی خود بگنجانند. 

به طور کلی 20 آمینواسید اساسی وجود دارد که 9 تای آن برای بدن بسیار ضروری است این نه عدد در منابع حیوانی نظیر گوشت و مرغ و شیر وجود دارد که به صورت زیر است:

هیستیدین، ولین، ترئونین، تریپتوفان، فنیل آلانین، لیزین، لوسین، متیونین، ایزولوسین

منابع گیاهی نمی توانند به صورت کامل این آمینواسیدها را در اختیار بدن بگذارند و اگر دوست دارید با مصرف منابع گیاهی به تامین پروتئین بدن خود بپردازید، باید تنوع غذایی داشته و با مصرف مواد مختلف این دسته آمینواسیدهای ضروری بدن را کامل کنید.

 

تفاوت پروتئین زود جذب و پروتئین دیر جذب
 

زمانیکه پودر پروتئین وارد معده می شود، اسید و آنزیم های موجود در آن برای هضم آن اقدام می کنند. پروتئین را شکسته و به آمینواسید تبدیل می کنند. سلول هایی که در روده کوچک قرار دارد، این مواد را وارد جریان خون کرده و از آنجا به ارگان های مختلف بدن میرساند. موضوعی که ورزشکار باید به آن دقت داشته باشد، تعداد محلول این سلول هاست. در هر ساعت مقدار مشخصی جذب بدن می شود که سرعت جذب پروتئین در بدن متفاوت می باشد.

در کنار پروتئین در معده هورمونی ترشح می شود که آن را در معده نگه داشته و با انقباض روده مانع رد شدن سریع این ماده می شود. در نتیجه معده زمان لازم برای هضم و جذب پروتئین را پیدا کرده و با افزایش زمان جذب آن نیز افزایش می یابد.

انواع پروتئین در هر ساعت در مقدار مشخصی می توانند جذب شوند که سرعت آنها پروتئین های دیر جذب و زود جذب را به وجود می آورد. در خرید پروتئین به میزان جذب آن دقت کنید.

  1. پروتئین وی، در هر ساعت 8 الی 10 گرم جذب دارد.
  2. پروتئین کازئین، در هر ساعت 6.1 گرم جذب
  3. پروتئین سویا، در هر ساعت 3.9 گرم جذب
  4. تخم مرغ، در هر ساعت 2.9 گرم جذب

 

تفاوت پروتئین زود جذب و پروتئین دیر جذب

 

انواع پروتئین وی

 

شیر از آن دسته محصولاتی است که پروتئین فراوانی دارد، وی از شیر به دست می آید. در طی فرایند تبدیل شیر به پنیر، آب باقی مانده که غنی از پروتئین می باشد، وی نامیده می شود. این مایع را خشک کرده و به پودر تبدیل می کنند. مصرف وی در طی بدنسازی باعث افزایش حجم عضله و ریکاوری آن می شود. بسیار زود جذب بوده و انرژی لازم را در اختیار بدنساز قرار می دهد.

 

تفاوت انواع پروتئین وی

 

پروتئین وی در انواع ایزوله، کنسانتره و ترکیبی در بازار موجود است که هر کدام خواص مخصوص خود را دارند. برای خرید وی لازم است متناسب با مراحل بدنسازی خود به مصرف مکمل بپردازید.

  1. پروتئین وی کنسانتره: پودری که از فرایند تبدیل شیر به پنیر استخراج می شود را پروتئین وی کنساتره گویند که کمترین فرایندی جهت خاص سازی بر روی آن صورت گرفته است. پروتئین وی کنسانتره از کربو هیدرات، چربی و لاکتوز بیشتری به نسبت پروتئین وی ایزوله برخوردار بوده که در نتیجه دیر جذب تر از پروتئین وی هیدرولیزه بوده و همچنین ارزاتر از آن می باشد.
  2. پروتئین وی ایزوله : این نوع مکمل بسیار قوی بوده و از جمله پر مصرف ترین پودرهای بدنسازی می باشد. در از بین بردن چربی ها بسیار قوی عمل کرده و قیمت وی از سایر مکمل های بدنسازی پروتئین بالاتر است. انواع آمینواسید های ضروری بدن را در خود دارد و به علت زود جذب بودن مصرف آن در دوران کاهش وزن و چربی سوزی توصیه می شود.

در این دوران می تواند، نیاز بدن به این ماده را تامین کرده و موجب احساس سیری در ورزشکار می شود. علاوه بر آن با مصرف وی، در کنار کاهش وزن می توان انرژی لازم برای عضله سازی را تامین کرد.

پروتئین وی ایزوله به دلیل این که چندین فرایند خالص سازی بر آن صورت انجام گرفته شده است، از کربوهیدرات و چربی و لاکتوز بسیار کمتری ( در اکثر مواقع این مقادیر به صفر درصد می رسد) به نسبت پروتئین وی کنساتره برخوردار بوده و در نتیجه گران تر از آن می باشد.

        3. پروتئین وی هیدرولیز شده : این مکمل پروتئینی آمینواسید های ضروری بدن را تامین کرده و نسبت به سایر مکمل های پروتئین کم چرب تر بوده و چون کربوهیدرات و شکر کمتر دارد موجب چاقی نمی شود. مکمل هیدرولیز شده به دلیل داشتن خاصیت جذب بالا، برای ریکاوری و توان بخشی به عضله بسیار مفید است.

در این مکمل از قبل پیوند بین آمینواسید ها از بین رفته و به راحتی بعد از تمرین جذب عضله شده و انرژی ماهیچه را تامین می کند. لازم به توضیح است که هیدرولیزه کردن پروتئین وی یک فرایند خالص سازی محسوب شده که بیشتر مواقع بر روی پروتئین وی ایزوله این فرایند انجام میگردد که نتیجه حاصله پروتئین وی ایزوله هیدرولیزه ای می باشد که بسیار خالص و زود جذب شده است.

 

 

انواع پروتئین وی

 

پروتئین شیر یا کازئین چیست؟

 

نام دیگر پروتئین گرفته شده از شیر، کازئین می باشد. بدن برای جذب و هضم این نوع پروتئین زمان زیادی نیاز داشته و ساختار آن با پروتئین موجود در بدن متفاوت است. زمان مناسب برای مصرف این مکمل قبل از خواب است. علت این امر تامین نیاز بدن به انرژی در طول خواب است و بدن را در حالت ریکاوری و تقویت عضله نگه می دارد.

 

خواص پروتئین کازئین:

 

به طور کلی در شیر، 80 درصد پروتئین کازئین و 20 درصد پروتئین وی وجود دارد. بهتر است در شب قبل از خواب از این مکمل استفاده شود. هضم آن آرام بوده و خرید پروتئین از نوع کازئین به کسانی که قصد عضله سازی در طی شب را دارند، توصیه میشود.

مصرف آن مانع از تجزیه عضله می شود و جز مواد آنتی کاتابولیک می باشد. از ماهیچه های بدن محافظت کرده و به کسانی که در سنین بالا هستند مصرف آن توصیه می شود. سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در برابر بیماریهای بسیاری ایمن می کند.

سبب کاهش فشار خون و تری گلیسیرید خون می شود. علاوه بر اینها با مصرف این پروتئین رادیکالهای آزاد بدن از بین رفته و مانع از تخریب سلولهای مفید بدن می شود. چربی های بدن را از بین می برد و حجم عضله را برای وزن زدن خالص می کند.

 

خواص پروتئین کازئین:

 

پروتئین گیاهی چیست؟

 

این دسته از پروتئین، تمامی آمینواسید های مورد نیاز بدن را در خود ندارد و برای تامین همان یک آمینواسید که در خود ندارند، باید مواد غذایی مختلف را شناخت و تمامی آنها را در رژیم پروتئین خود گنجاند و میزان بیشتری از گیاهان و حبوبات را مصرف کرد تا بتوان بدین وسیله برای عضله سازی اقدام نمود.

خرید مکمل پروتئین  ، در کنار مصرف منابع گیاهی و حیوانی به بدنسازان توصیه می شود. اما مکمل باید در کنار مواد غذایی مصرف شود. زیرا با مصرف گیاهان و مواد غذایی انواع ویتامین و مواد مغذی و معدنی مورد نیاز بدن تامین میشود.

بهترین و کامل ترین منبعی که می توان از آن پروتئین جذب کرد، سویا و غلات سبوس دار می باشد. جذب کمتری نسبت به منابع حیوانی دارد اما می تواند موجب تنوع غذایی گردد.

 

تاثیر پروتئین سویا در بدنسازی
 

خرید پروتئین سویا در میان انواع منابع گیاهی می تواند تمامی آمینواسید های ضروری بدن را در اختیار مصرف کننده بگذارد. این مکمل تنها مکمل گیاهی موجود در ایران است که مصرف یا عدم مصرف آن موجبات بحث فراوانی شده است. بسیاری از بدنسازان از این مکمل در عضله سازی استفاده نکرده و علت آن را وجود استروژن فراوان در آن عنوان می کنند.

این امر صحت دارد که مصرف مکمل سویا باعث بروز عدم تعادل هورمونی در بدن بین استروژن و تستوسترون می شود. با افزایش استروژن در بدن مردان و کاهش هورمون مردانه، ساختار عضلات دچار فروپاشی شده و در مواردی تمام زحمات بدنسازان در عضله سازی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در ترکیبات مکمل سویا، 36 درصد کربوهیدرات، 36 درصد پروتئین، 19 درصد روغن مفید و 14 درصد رطوبت وجود دارد. پتاسیم، فسفر، ویتامین های گروه ب ، روی و آهن از دیگر مواد مغذی موجود در آن می باشد. جذب این پروتئین به اندازه 74 درصد است.

به ورزشکارانی که به لاکتوز پروتئین شیر ویا پروتئین وی حساسیت دارند، توصیه می شود که از پروتئین هیدرولیزه سویا استفاده کنند.

 

خواص پروتئین کازئین:

پروتئین بیف یا پروتئین گوشت گاو:

 

یکی دیگر از منابع تهیه پروتئین جهت عضله سازی ورزشکاران پروتئین حیوانی گوشت قرمز می باشد. پروتئین بیف یا همان گوشت قرمز جایگزین مناسبی برای پروتئین وی با منبع لبنی بوده و ورزشکارانی که به لاکتوز پروتئین های لبنی مانند وی پروتئین حساس هستند به راحتی می توانند از پروتئین بیف استفاده کنند.

تمام پروتئین های بیف که از گوشت قرمز استخراج می شود فناوری هیدرولیزه بر روی آن انجام شده که در نتیجه سرعت جذب و خلوص  این مکمل پروتئینی را بسیار بالا می برد. پروتئین بیف نیز تقریبا مانند پروتئین  وی از طیف کامل اسید های آمینه ضروری که در بدن ساخته نمی شود برخوردار می باشد.

یکی دیگر از موارد استفاده پروتئین بیف یا همان پروتئین حیوانی برای افراد ضعیف به دلیل بیماری و افرادی که از منابع خوراکی گوشت قرمز به هر علتی محروم هستند بسیار مناسب می باشد. در انتها باید گفت ورزشکارانی که به دنبال یک منبع پروتئینی زود هضم و بدون لاکتوز هستند پروتئین بیف بهترین انتخاب می باشد.

 

پروتئین آلبومین یا سفیده تخم مرغ:

 

سفیده تخم مرغ یا آلبومین منبع پروتئینی بسیار سالم و کم چربی بود که بدون لاکتوز می باشد. از لحاظ سرعت جذب در بدن کمی زود جذب تر از  پروتئین شیر یا کازئین بوده ولی از پروتئین وی دیر جذب تر می باشد. پروتئین سفیده تخم مرغ هم به صورت مخلوط با منابع دیگر پروتئینی همچون پروتئین وی و هم به صورت تک محصولی عرضه و تولید می گردد.

برای تهیه و خرید پودر سفیده تخم مرغ یا آلبومین محصول بهینه شرکت گل پودر گلستان ایران یکی از بهترین انتخاب های ورزشکاران می باشد شرکت گل پودر گلستان سال هاست که به صورت حرفه ای مشغول به تولید و تهیه پودر خالص( با 80 درصد خلوص) و بدون طعم و مزه سفیده تخم مرغ به نام بهینه می باشد.

 

تهیه انواع مکمل و مرکز خرید مکمل های پروتئینی

 

همانطور که گفته شد، قیمت پروتئین وی، از سایر مکمل ها بالاتر بوده و این به دلیل خواص بی نظیر این مکمل بدنسازی می باشد. برای تهیه انواع مکمل بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید. و به صورت اینترنتی می توانید با انواع سایت مجازی ارائه دهنده تازه ترین مکمل ها ارتباط بگیرید.

در وبسایت تندرست  می توانید، انواع مکمل پروتئینی را مشاهده کرده و با مطالعه خواص آن با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت به تهیه مکمل خود اقدام کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

2021-07-17 18:05:00


بازدید: 2142

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel