تندرست

کاربرد آمینو اسیدها در ورزش

تندرست

کاربرد آمینو اسیدها در ورزش

آمینو اسید ها

آمینو اسید ها از مکمل هایی هستند که در سال های گذشته در بین ورزشکاران رواج بسیار بالایی پیدا کرده اند و دلیل آن را می توان تاثیرات فوق العاده ایی که بر روی بدن دارند دانست. تولید آمینو اسید ها در بدن با استفاده از جذب پروتئین صورت می گیرد.

سپس بدن آمینو اسید های به دست آمده را به نواحی مختلف بدن که به تقویت و ترمیم نیاز دارند ارسال می کند. علاوه بر آن آمینو اسید ها نقش و تاثیر بالایی در ساخت و تقویت ماهیچه ها دارند. به همین دلیل ورزشکاران از مکمل های آمینو اسید برای رشد بهتر و سریع تر عضلات استفاده می کنند.

مکمل های آمینو اسید چیست؟

 

مکمل های آمینو اسید باعث تغییر نحوه تجزیه چربی ها در بدن می شود و با تبدیل کردن چربی به انرژی باعث می گردد تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند. پس این مکمل برای افرادی که می خواهند چربی سوزی داشته باشند بسیار مناسب است و جالب است بدانید که بدن سریعاً عضله سازی را پس از چربی سوزی شروع خواهد کرد.

به طور کلی می توان گفت آمینو اسید ها را به عنوان یکی از سازنده های توده های پروتئینی می شناسند و ترکیباتی را شامل می شود که نقش مهمی در بدن دارند. همچنین آمینو اسیدها به سه دسته کلی آمینو اسیدهای ضروری، آمینو اسیدهای مشروط و همچنین اسیدهای غیرضروری تقسیم بندی می شوند.

 

مکمل های آمینو اسید چیست؟

 
   

 

آیا مکمل های آمینو اسید برای بدنسازی تاثیرگذار است؟

 

بسیاری از افراد در این تصور هستند که استفاده از مکمل بدنسازی می ‌تواند برایشان معجزه کرده و آن ها را به اندام مورد نظرشان برساند، یا قدرت و انرژی آن ها را بیش از اندازه افزایش دهد. اما در واقع این تصور کاملا اشتباه است.

زمانی مکمل ها تأثیر گذار می باشد و کارایی بالایی دارد که در کنار انجام تمرینات ورزشی و همچنین رژیم غذایی مناسب مصرف شود. در ادامه می‌ خواهیم تاثیراتی که مکمل های آمینو اسید در بدنسازی دارند را برای شما توضیح دهیم با ما همراه باشید.

 

افزایش استقامت بدن با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

در واقع زمانی مکمل های آمینو اسید بر روی بدن تاثیر می گذارند که باعث جذب کربوهیدرات و چربی در بدن شوند. بنابراین ورزشکارانی که تمرینات سخت و فشرده انجام می‌ دهند و فعالیت‌ های شدید بدنی دارند. گلیکوژن در خون آن ها پایین تر می باشد و این موضوع باعث می‌شود تا خستگی در آن ها ایجاد گردد. در نتیجه عملکردشان کاهش می یابد. بنابراین ورزشکاران برای بالابردن گلیکوژن در خونشان از مکمل های آمینو اسید استفاده می کنند.

 

افزایش حجم عضلات با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

می توان گفت فشار و استرسی که در هنگام انجام تمرینات ورزشی بر بدن شخص وارد می شود موجب تحریک رشد عضلات می گردد. بنابراین اگر مکمل مناسب استفاده شود توانایی مورد نیاز عضلات برای بالا بردن حجم تامین می شود. یکی از مهم ترین و اصلی ‌ترین دلایلی که بدنسازان و ورزشکاران از مکمل های آمینو اسید استفاده می کنند، افزایش حجم عضلات می باشد.

همان طور که گفته شد این مکمل ها دارای آمینو اسیدهایی به نام لوسین می‌ باشند. کارایی این آمینو اسید در بدن سنتز پروتئین در عضلات می باشد. بنابراین افزایش حجم عضلات را به همراه خواهد داشت.

 

افزایش حجم عضلات با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

چربی سوزی با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

همان طور که در قسمت قبل بیان شد استفاده از مکمل های آمینو اسید موجب می‌ شود تا سطح گلیکوژن در خون ورزشکاران بالا رود. علاوه بر آن استفاده از این مکمل ورزشی می‌ تواند موجب بالا رفتن متابولیسم بدن گردد و چربی سوزی را در بدن ورزشکاران افزایش می دهد. بنابراین اگر شما می خواهید در هنگام انجام تمرینات ورزشی چربی سوزی مناسبی نیز داشته باشید. مکمل های آمینو اسید گزینه ایی بسیار مناسب برایتان هستند.

یک نکته بسیار مهم که باید در مورد مکمل های چربی سوز بدانید آن است که چربی سوزها را محرک هایی که موجب بالا رفتن متابولیسم بدن می‌ شوند می دانند. اما مکمل آمینو اسید می‌ تواند تاثیر فوق ‌العاده ‌ای بر روی چربی های انباشته شده بر روی شکم داشته باشد.  پس افرادی که می‌خواهند شکمی صاف و تخت داشته باشند می‌ توانند از این مکمل فوق العاده استفاده نمایند.

 

کاهش خستگی با مصرف مکمل های آمینواسید:

 

یکی از مشکلات دیگر که ورزشکاران در هنگام انجام تمرینات مداوم و طولانی مدت با آن مواجه می ‌شوند خستگی ذهنی می باشد. تحقیقاتی که بر روی مکمل های آمینو اسید صورت گرفته است نشان دهنده آن می باشد که این مکمل می تواند خستگی های ذهنی را برطرف کند.

در واقع زمانی که فرد در حال انجام تمرینات ورزشی سنگین می باشد به دلیل این که آمینو اسید موجود در خون شخص پایین می آید. بنابر این تریپتوفان در بدن تولید می گردد. این موضوع باعث تولید هورمون سروتونین در مغز می شود که در نهایت خستگی ذهنی را برای بدنسازان یا ورزشکاران به همراه خواهد داشت.

اما زمانی که شخص از مکمل های آمینو اسید استفاده می کند پس میزان آمینو اسید موجود در خون بیشتر می شود. همین امر می‌ تواند بر روی رفع خستگی تاثیر بسیار فوق‌ العاده ایی داشته باشد.

 

کاهش خستگی با مصرف مکمل های آمینواسید:

 

تقویت عضلات با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

بهتر است بدانید افرادی که تمرینات ورزشی انجام می ‌دهند در طول دوره های ورزشی دچار آسیب دیدگی عضلات می گردند.  در این زمان بدن برای این که بتوانند ترمیم یا ساخت عضله سازی را انجام دهد نیاز به آمینو اسید و پروتئین خواهد داشت.

در صورتی که فرد نتواند این مواد مهم را برای بدن تامین کند طی دوران ورزشی بدن آسیب دیده و عضلات تخریب می شوند. اما در مقابل مصرف این مکمل بدنسازی عالی می تواند موجب بالا بردن حجم عضلات و همین طور بازسازی آن ها گردد.

محققان برای دریافت اطلاعات بیشتر آزمایشاتی را بر روی موش‌ ها انجام داده اند و در این آزمایشات از آمینو اسید لوسین استفاده کرده اند که در نهایت متوجه شده اند این آمینو اسید می تواند باعث افزایش حجم عضلات گردد.

علاوه بر این موارد مکمل های آمینو اسید سنتز عضلات را بالا خواهد برد، و موجب محافظت از عضلات  خواهد شد. در نتیجه خیلی سریع‌ تر به دوره ریکاوری می رسد و می تواند به حالت اولیه خود باز گردد.

یکی دیگر از مشکلاتی که ورزشکاران پس از انجام تمرینات ورزشی با آن مواجه می‌ شوند درد عضلات است. جالب است بدانید که استفاده از مکمل های ورزشی مناسب مانند آمینو اسید ها می تواند این درد را به شکل چشمگیری کاهش دهد یا از بروز آن جلوگیری کند.

طبق مطالعاتی که برای تشخیص مکمل های آمینو اسید در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت. مشخص شد که استفاده از مکمل های آمینو اسید باعث بالا بردن سرعت ریکاوری و همچنین کاهش درد عضلات می گردند. علاوه بر آن مصرف این مکمل را برای افرادی که ورزش های استقامتی انجام می دهند گزینه بسیار عالی است.

 

تقویت عضلات با مصرف مکمل های آمینو اسید:

 

زمان و نحوه مصرف مکمل ورزشی آمینو اسید:

 

در تحقیقاتی که انجام شده است مشخص گردیده که حدود ۵/۲ گرم از مکمل های آمینو اسید برای مصرف روزانه مناسب می باشد. البته باید ۴ بار در یک روز از آن استفاده شود. این موضوع می ‌تواند تاثیر بسیار فوق العاده ای بر روی متابولیسم بدن، کاهش درد عضلانی، کاهش وزن و عضله سازی داشته باشد. همچنین بهترین زمان مصرف مکمل های آمینو اسید از نیم ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی بیان شده است.

یک نکته بسیار مهم که به آن اشاره کرده ایم آن است که باید ۴ بار در یک روز از این مکمل استفاده کنید، و آن را پس از انجام تمرینات ورزشی استفاده ننمایید. زیرا نمی تواند تاثیری برای شما به همراه داشته باشد.

 

مکمل های آمینو اسید برای چه ورزش هایی مناسب است؟

 

مکمل های آمینو اسید برای ورزشکارانی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند یا افرادی که به دنبال تقویت عضلات هستند مناسب می باشد. این مکمل ها که در ورزش های استقامتی کاربرد بالایی دارند باعث افزایش حجم عضلات می گردند. جالب است بدانید که مکمل آمینو اسید از اصلی ترین مکمل هایی است که در بدن سازی مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا تاثیر بسیار فوق العاده ایی در افزایش حجم و چگالی عضلات دارند.

برای مثال افرادی که در زمان و دوره افزایش وزن هستند اگر از مکمل آمینو اسید استفاده کنند کمک بزرگی به عضله سازی خود کرده اند. این افراد می توانند حجم عضله خوبی را در کنار افزایش وزن پیدا کنند. همچنین استفاده از آمینو اسید ها زمانی که فرد در دوره عضله سازی قرار دارد باعث می شود تا سنتز پروتئین در سلول ها به بهترین شکل ممکن انجام شده و روند عضله سازی سریع تر صورت گیرد.

 

مکمل های آمینو اسید برای چه ورزش هایی مناسب است؟

 

انواع مکمل های آمینو اسید چیست؟

 

مکمل های آمینو اسید دارای اشکال مختلف مایع، پودر، کپسول و قرص هستند. در زیر سعی کرکرده ایم هر کدام از این موارد را به صورت خلاصه توضیح دهیم.

 

  1. مکمل مایع آمینو اسید: مکمل آمینو اسیدی که به شکل مایع تولید می شود نیازی به ورود به کبد نخواهد داشت و به هیچ عنوان سیستم گوارشی بدن را درگیر نخواهد کرد. به همین دلیل سریع تر از انواع دیگر جذب خواهد شد.
  2. مکمل پودر آمینو: پودر مکمل آمینو اسید از مکمل هایی می باشد که برای ورزشکاران استقامتی مناسب است. برای استفاده از آن پودر را داخل حدود نیم لیتر آب حل کنید و آن را به مدت یک دقیقه به خوبی تکان دهید تا کاملاً حل شود. سپس مکمل شما آماده است و می توانید میل کنید. این نوع از مکمل آمینو اسید راحت تر از قرص یا کپسول جذب می شود و برای افرادی که در هضم کپسول مشکل دارند مناسب می باشد.
  3. مکمل قرص آمینو اسید: بعضی افراد که از قرص مکمل آمینو اسید استفاده می کنند ممکن است دچار مشکلات گوارشی گردند. دلیل این مشکل دیر جذب بودن قرص یا کپسول نسبت به پودر یا مایع می باشد. پس بهتر است بعد از استفاده از قرص مکمل آمینو اسید آب فراوان بنوشید تا سریع تر جذب بدن گردد.

 

انواع مکمل های آمینو اسید چیست؟

 

همان طور که در بالا توضیح داده شد بهترین نوع مکمل های آمینو اسید به شکل مایع تولید می شود. زیرا جذب بالاتری دارند علاوه بر آن از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. به همین دلیل این نوع مکمل آمینو اسید گران تر می باشد.

 

خرید مکمل آمینواسید:

 

دقت داشته باشید که خرید مکمل از داروخانه های معتبر اهمیت بسیار بالایی دارد. و در صورتی که از مکمل‌ های غیرمجاز استفاده کنید می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین از فروشگاه‌ هایی که دارای مجوز رسمی برای پخش مکمل ورزشی هستند خرید نمایید.

فروش مکمل ورزشی در داروخانه دکتر توکلیان با کیفیت بسیار بالا و تحت نظر پزشک داروساز و مشاوران حرفه ‌ای انجام می گردد. شما می توانید قبل از خرید مکمل ورزشی در مورد نحوه مصرف، قیمت مکمل ورزشی، مزایا و عوارض آن با پزشک صحبت کرده و در صورت مناسب بودن مکمل آن را خریداری کنید.

برای مشاهده قیمت وخرید انواع آمینواسیدها و مکمل های دیگر ورزشی می توانید به وبسایت تندرست که متعلق به این داروخانه است مراجعه کرده و از خدمات این وبسایت استفاده کنید.

 

2021-08-12 16:57:48


بازدید: 1043

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel