تندرست

سیترولین مالات چیست

تندرست

سیترولین مالات چیست

 سیترولین مالات چیست

همه ورزشکاران و بدنسازان برای این که بتوانند در رشته های خود موفق باشند باید از مکمل های قبل از تمرین استفاده می نمایند. مکمل های قبل از تمرین تمرکز را در آن ها افزایش داده و اکسیژن بیشتری به اندام های مختلف می‌ رساند. علاوه بر آن با توجه به  مقدار مورد استفاده از این مکمل ها، این دسته از مکمل ها  بر روی قدرت و استقامت افراد نیز تاثیرگذار می‌باشند. سیترولین مالات نیز یکی از مکمل‌ های قبل از تمرین بشمار می‌ رود که تأثیر آن برای ورزشکاران به اثبات رسیده است. طبق تحقیقاتی که انجام شده است مشخص گردیده که این مکمل موجب آزادسازی نیتریک اکسید می‌ شود. همچنین آدنوزین تری فسفات را که به عنوان یک منبع انرژی برای بدن شناخته می شود افزایش می دهد. یکی دیگر از دلایل مهمی که سیترولین را به عنوان بهترین مکمل قبل از تمرین معرفی می کند آن است که موجب افزایش سنتز پروتئین در عضلات می گردد. 

 

سیترولین مالات چیست؟

در واقع می‌ توان گفت مکمل ورزشی سیترولین مالات یک ترکیب فوق العاده از ال سیترولین و مالات می باشد. ال سیترولین ماده‌ای است که برای تولید این مکمل استفاده می‌ شود و نوعی آمینو اسید غیر ضروری می باشد که موجب افزایش نیتریک اکسید در بدن می گردد. نیتریک اکسید ماده است که باعث گشاد شدن رگ ها می گرد.د پس اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به عضلات مختلف بدن انتقال داده می شود. به همین دلیل است که مکمل هایی مانند ال آرژنین، ال سیترولین یا آب چغندر باعث افزایش دم عضلانی می گردند.

در تعریف مالات می‌ توان گفت مشتقی از اسید مالیک می باشد و در واقع از سیب استخراج می شود. این مشتق در میوه ‌ها باعث ایجاد طعم ترش می گردد.  زمانی که این دو ماده فوق العاده با یک دیگر می گردند مکمل بسیار عالی به نام سیترولین مالات تولید می شود. طبق تحقیقاتی انجام شده مشخص گردیده مالات ماده ‌ای است که باعث می‌ شود عملکرد ورزشی افزایش پیدا کند. 

 

 

 

عملکرد سیترولین مالات به چه شکل می باشد؟ 

به طور کلی کارایی مکمل سیترولین مالات در بدن متفاوت است. سعی کرده ایم در ادامه به طور خلاصه در مورد کاربرد مکمل سیترولین بر روی بدن و همچنین تاثیر آن در ورزشکاران توضیحاتی ارائه دهیم با ما همراه باشید‌. 

 

کاهش فشار خون: 

یکی از تاثیراتی که مکمل سیترولین مالات بر روی بدن دارد آن است که باعث کاهش فشار خون می گردد. طبق مطالعاتی که بر روی گروهی از افراد ۳۰ تا ۴۰ سال انجام شد، مشخص گردید افرادی که از این مکمل مصرف کرده ‌اند پس از ۸  هفته فشار خونشان کاهش یافته و باعث بهتر شدن وضعیت جسمی آن ها گردیده است. 

 

افزایش توان جنسی آقایان: 

یکی دیگر از ویژگی ‌های مکمل سیترولین آن است که باعث افزایش توان جنسی در آقایان می گردد. دلیل آن را می‌ توان افزایش اسید اکسید دانست. زیرا این ماده موجب می شود گردش خون در بدن افراد بیشتر شده بنابراین اختلالات نعوظ را درمان می کند. 

 

گشاد شدن رگ ها: 

همان طور که در بالا گفته شد سیترولین موجب می ‌شود تا رگ ها عریض تر شود. بنابراین گردش خون راحت‌ تر صورت می‌ گیرد. در واقع سیترولین اسید آمینه ای است که باعث افزایش سنتز نیتریک اکسید در عروق می‌ شود. بهتر است بدانید که اثربخشی این مکمل زمانی که با مکمل ال-آرژنین مصرف شود بسیار بالاتر از زمانی است که مکمل آرژنین به تنهایی استفاده گردد.

نیتریک اکسید یکی از موادی است که باعث گشاد شدن رگ ها می شود‌ بنابراین نقش بسیار عالی در افزایش جریان خون، سلامتی رگ ها و همچنین انتقال اکسیژن و مواد غذایی مختلف به اندام‌ های بدن دارد. به همین دلیل افرادی که دچار بیماری ‌های قلبی هستند می توانند با استفاده از این مکمل به عملکرد بهتر گردش خون و کاهش فشار خون کمک کنند. 

سیترولین مالات علاوه بر این که برای افراد مختلف تاثیرات فوق العاده به همراه دارد بر روی عملکرد ورزشکاران نیز تاثیرات فوق‌ العاده‌ ای خواهد داشت که در ادامه توضیحاتی در این باره خواهیم داد. 

 

تاثیر سیترولین مالات بر روی عملکرد ورزشی: 

مکمل سیترولین مالات بر روی بدن افراد ورزشکار تاثیرات مثبتی دارد. این مکمل با افزایش خونرسانی که به دلیل به تولید ماده نیتریک اسید می باشد باعث می‌ شود تا خونرسانی به عضلات نیز بیشتر گردد. بنابراین باعث بالا بردن ظرفیت هوازی ورزشکاران و همچنین عملکرد ورزشی آن ها می شود. به طور کلی افرادی که ورزش های استقامتی انجام می‌ دهند تاثیر فوق‌ العاده ‌ایی را از این مکمل دریافت می ‌کنند. مثلاً دوچرخه سواران زمانی که از این مکمل استفاده می‌ کنند توانایی بیشتری داشته و دیرتر خسته می شوند. بنابراین عملکرد ورزشی آن ها و توان استقامتی آن ها بهتر می گردد.

سیترولین مالات به عنوان مکمل بدنسازی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. زیرا موجب افزایش قدرت بدنی آن ها می‌ شود و بدنسازانی که از این مکمل استفاده می‌ کنند می‌ توانند ست های بیشتری را بدون خستگی تمرین کنند.

به طور کلی خواص مکمل سیترولین به گونه ای است که باعث کاهش آسیب‌ های عضلانی، بهبود ضربان قلب و همچنین بالا بردن سرعت ریکاوری در ورزشکاران می گردد. 

 

 

نحوه مصرف مکمل سیترولین مالات: 

دقت داشته باشید که کارایی مکمل سیترولین مالات در ورزشکاران مختلف متفاوت است. بنابراین دوز مصرفی نیز متفاوت می باشد. ولی به طور کلی می‌ توان گفت افرادی که می‌ خواهند برای کاهش فشار خون از این محصول استفاده کنند حدود ۳ تا ۶ گرم، افرادی که به دنبال بالا بردن استقامت ورزشی هستند حدود ۶ گرم و افرادی که برای تمرینات بدنسازی از مکمل اورجینال سیترولین استفاده می کنند حدود ۸ گرم باید استفاده نمایند. 

 

خرید مکمل سیترولین مالات: 

معمولاً همه ورزشکاران به دنبال خرید مکمل اصل هستند و با توجه به این که فروش مکمل ها در فروشگاه های مختلفی انجام می شود و مکمل های تقلبی در بازار بسیار زیاد است. بنابراین فروش مکمل اصل و اورجینال نیاز به مجوز خواهد داشت. شما می توانید انواع مکمل های ورزشی اصل را از طریق وبسایت تندرست متعلق به داروخانه دکتر توکلیان سفارش دهید.

  

2021-08-23 18:03:05


بازدید: 1716

0 سبد خرید
حساب کاربری
0 علاقه مندی

021-66067516

tel
tel